Eppe-Sauvage 79km - Reisverslag uit Eppe-Sauvage, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Eppe-Sauvage 79km - Reisverslag uit Eppe-Sauvage, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Eppe-Sauvage 79km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juli 2015 | Frankrijk, Eppe-Sauvage

Gisteravond kwamen er nog een paar verdwaalde wandelaars uit oost- Europa op de camping.
Maar daar heb ik mij maar niet aan gewaagd om een praatje mee te maken. Tjonge, wat een spraakgebrek en ik weet nog niet waar ze vandaan kwamen.
Maar allez, ik heb mij lekker relaxt voor mijn tentje gezet en een beetje gelezen.
Het heeft trouwens de hele nacht geregend wat zoveel betekende als: weer een natte tent.
Alle Nederlandse weerberichten voor Frankrijk over 30 gr. gelden niet voor het noorden.
Alhoewel, koud was het niet vandaag , maar wel nat.
Het heeft vandaag de hele dag geregend.
De bakker was direkt na de camping dus een lekker ontbijt met verse croissants.
Toen kwam de klim van drie kilometer.
Dat was wakker worden, maar het viel mij niet tegen.
Op weg naar Marlemont ging het nog een paar maal bergje op en bergje af...
daarna werd het heuvelachtiger met veel bergen en dalen maar steeds korte stukjes.
Hier kwam ik verscheidene fietsers tegen die allemaal de groene valleienroute fietsen, maar ze komen van de andere richting.
Nou was ik altijd al ( een beetje) eigenwijs en dat wordt nu weer bevestigd.
Via Hannapes, Auge,naar Fingny met nog een paar pittige stukjes.
Toen via Signy-le Petit en La Neuville dook ik nog even België weer in om bij Seloignes de Thiérache weer te verlaten.

Ik had al gelezen in de routebijbel dat het vanaf nu minder zwaar werd.
Bij Macon ging ik Frankrijk weer in.
Macon was altijd een overnachtingsplaats voor ons ( en met ons, half Nederland) naar Zuid- Frankrijk. Voor Jeannet gaf dit even verwarring, geschrokken door alle verhalen over verdwalen, maar ik kon haar snel uit de droom helpen door te melden dat dit in België lag en dus op de route.
Van Baives en Moustier naar Eppe- Sauvage waar ik nu op de camping sta.
En nog steeds regen... zodat ik mijn tent in de regen op moest zetten.
Nu is het droog en wordt alles ook snel droog.
Voor morgen wordt droog weer verwacht en de dagen daarna ook want in de regen fietsen is niet erg maar het verveelt gauw en.... je wordt er zóóó nat van!!

tot morgen, Frans

  • 20 Juli 2015 - 20:38

    Ruud:

    Pas maar op Frans dat je niet in de Tour verzeild raakt...

  • 20 Juli 2015 - 20:55

    Jeannet :

    Blijf jij nou maar gewoon lekker eigenwijs want ik ben er nu aan gewend.
    De weersberichten ( ik heb Arras gekeken op weer-on-line) zien er goed uit voor de komende dagen.
    Volgens mij heb je er ongeveer 1000 km. opzitten, dus dat is toch weer een prestatie!
    Ik wens je een fijne fietsdag morgen met goed fietsweer en weinig " bulten"
    Jeannet.

  • 20 Juli 2015 - 22:37

    The Kiremit's:

    Het zit je niet echt mee met al die regen.
    We zullen morgen een zonne-dansje voor je doen.
    Misschien helpt het.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 66536

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: