Grandpré- Signy- l'Abbaye 77km. - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Grandpré- Signy- l'Abbaye 77km. - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Grandpré- Signy- l'Abbaye 77km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juli 2015 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Vanmorgen ben ik om 8.00 u vertrokken.
Het had de hele nacht stevig geregend, dus moest de tent helaas nat ingepakt worden.
Het was behoorlijk bewolkt dus het had ook weinig zin om te wachten tot de tent droog was, maar het betekende natuurlijk een paar kilogram extra gewicht.
Tot Termes was de weg redelijk vlak daarna begon het klimwerk richting Olizy en Falaise daarna ging het glooiend langs de rivier de Aisne tot Voncq daarna begon de volgende klimpartij.
In de streek waar ik nu doorheen fiets is in de eerste wereldoorlog hevig gevochten en de vele militaire kerkhoven zijn daar een stille getuige van.
Met het bereiken van het dorp Neuville-Day heb ik het gedeelte Ardennen-Maas afgesloten en zullen er volgens mijn informatie nog 100 km. stevig klimmen volgen voordat de wegen iets vlakker worden
Direct na Neuville-Day begon weer een stevige klim van één kilometer en na Tourteron kwam er één van 1,5 km tot 10% daarna ging het heuvelachtig verder.
Maar na zoveel klimmen worden zelfs heuvelachtige fietspaden een beproeving. De grens tussen de Ardennen en de Thiérache is het Canal- des- Ardennes. Dit kanaal is nog volop in gebruik en verbindt de Maas met de Aisne via tientallen sluizen.
Er is een groot verval.
De route volgt 3 km. waarin 6 sluizen.
verder via Faissault en Viel- st.-Remy door de forêt de Motier.
Dit eerste stuk is van zeer slecht asfalt en daarna volgt een nog slechter grindpad.
Gelukkig voor mij liep het daar langzaam af.
Onderaan trof ik een echtpaar dat ook de groene valleientocht aan het fietsen was maar dan andersom. Zij moesten dus de straat naar boven fietsen. Zij fietsten maar ongeveer 35km per dag dus dat vonden ze niet zo erg.
Daarna kwam het cadeautje voor vandaag , een lange afdaling tot Signy- l'Abbaye waar direct al de camping aangegeven stond.
Morgen begint het direct met een klim van 3 km. tot 8% dus dan ben ik gelijk wakker.

Rest mij nog mijn mede fietsers in Duitsland ( wij volgen elkaars beproevingen) succes te wensen met hun voortzetting.
Voor jullie was het gisteren niet leuk maar na mijn pechdag moest ik er ook wel ( een beetje maar ) om lachen Heel komisch dat jullie mij nadeden en ook van "het padje af"raakten maar Jan, je excuus deed mij goed. Succes verder!

Tot morgen, Frans.

  • 20 Juli 2015 - 11:59

    Tara:

    Hallo Opie, hoever heb je al gefietst?
    Het was heel leuk op onze vakantie en ben heeeeel bruin geworden.
    Als je terug bent kun je het zien.
    Veel plezier op de fiets en in je tentje
    Dikke kus, Tara

  • 20 Juli 2015 - 12:06

    Esra:

    Hallo Opie,
    Hoe gaat het met jou ?
    Moet je nog op de bergen fietsen ?
    Hier schijnt het zonnetje en we gaan zo met oma naar de ikea.
    Lekker een ijsje eten.
    Neem jij ook maar een lekker ijsje vandaag .

    Doei dikke

  • 20 Juli 2015 - 12:09

    Esra:

    Oeps.. Daar boven hoort dikke kus te staan

  • 20 Juli 2015 - 12:13

    Tamay:

    Hai Opa,

    Heb je lekker geslapen in je tentje?
    Ga je vandaag ver fietsen?
    Oma zegt dat het bij jou regent maar straks komt het zonnetje weer.
    Ik hoop dat je nog een fijne dag hebt.
    Doei,doei, dikke kus van Tamay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 65542

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: