Beaurainville- Pernes 77km. - Reisverslag uit Pernes-lès-Boulogne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Beaurainville- Pernes 77km. - Reisverslag uit Pernes-lès-Boulogne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Beaurainville- Pernes 77km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juli 2015 | Frankrijk, Pernes-lès-Boulogne

Vanmorgen was tot mijn grote verrassing mijn tent weer behoorlijk nat.
Dit keer niet omdat het geregend had maar ik stond langs een beek en waarschijnlijk was het de waterdamp die dit veroorzaakt had.
Enfin, tent toch maar zo ingepakt want zo hard droogt het niet 's morgens vroeg.
Via Montreuil- Inxent naar Beussent.
Helaas ging het nog steeds bergje op en bergje af.
Ik heb dit echt van tevoren fout ingeschat want ik had gedacht dat het hier gewoon, lekker vlak zou zijn.

Bij Beussent kwam ik op een kruispunt.
Mijn boekje gaf een andere route aan dan mijn GPS.
Omdat de GPS route korter was heb ik hier voor gekozen, hoewel ik niet precies wist waar deze weg naar toe zou leiden.
De route ging in elk geval noord-westwaarts dus zo fout kon het niet zijn.
Tot mijn verrassing kwam ik via Samer toch in Boulogne-sur- Mer.

In Boulogne was het een drukte van belang, een hele stoet tractoren en heel veel mest. In dit geval kun je eigenlijk alleen maar spreken van stront, heel, veel stront.
Ik heb natuurlijk niet zoveel meegekregen van het nieuws , dat is één van de vele voordelen van een fietstocht en niet altijd wifi, maar de boeren zijn volop aan het protesteren in Frankrijk.
Ik wilde nog een foto maken maar veel boze boeren , veel tractoren en veel stank maakten dit onmogelijk.
Dus maar op zoek naar een camping.
Nou zijn Boulogne en Wimrreux typische badplaatsen en ik kon een plek krijgen voor 35 euro.
Nou sta ik verbaast van mijn taalkennis Frans en ik ben dan ook de discussie over de prijs niet uit de weg gegaan.
Over het algemeen sta ik op campings voor ongeveer 10 euro, soms iets meer, soms iets minder.
Meestal is er ook onderscheid in caravans, campers en tentjes.
Hier was het één prijs voor iedereen.
Dus ik heb ze vriendelijk au revoir gewenst en heb het iets hoger opgezocht (richting België).
Nu sta ik midden in een natuurpark op een natuurcamping voor weinig.
Eén nadeel : geen wifi, tja, dat is dan maar zo!
Daarom moet ik dit verslagje summier via sms doorgeven aan Jeannet , maar die zal er wel een verhaaltje van maken.
De foto van mij met de zee op de achtergrond houden jullie tegoed.

Morgen zoek ik de Belgische kust op , dus ik denk dat mijn zwager en schoonzus, die in Zeeland zijn, zaterdag bezoek kunnen verwachten.
Maar daar neem ik nog kontakt over op met hun!

tot morgen, Frans.

  • 23 Juli 2015 - 19:45

    Agatha:

    Zo, daar ben ik weer, had even andere dingen aan m'n hoofd dan te reageren, maar je verhaaltjes heb ik wel iedere avond gelezen. Het schiet lekker op zo te lezen en ook het weer was de laatste paar dagen wat zonniger, maar of dat zo blijft..........? Ook morgen weer een fijne fietsdag en voor je het weet fiets je weer op Nedelandse bodem

  • 23 Juli 2015 - 20:04

    Frans :

    Toch gelukt met de foto!

  • 24 Juli 2015 - 12:37

    Chris En Louise:

    Bijna gelukt. Wij wensen voor de rest van de tour mooi weer, niet te veel stijging en een goed aankomen in Zeeland.
    We horen morgen wel of alles goed is gegaan.
    Frans...doe je best en tot schrijfs.
    groeten uit BB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 65347

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: