Pernes-Poperinge 98km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Pernes-Poperinge 98km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Pernes-Poperinge 98km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juli 2015 | Duitsland, Gildehaus

Verslag van de laatste dag.

Nadat ik gisteravond een gezellige avond had bij mijn camper buren, bleek de nacht mij minder goed gezind.
Een hoosbui zorgde ervoor dat mijn grondzeil van de tent was doorgelekt.
Nou was dat niet zo'n ramp want ik had prima geslapen en merkte het pas toen ik wakker werd.
Om 8.00 u ben ik vertrokken richting Le Wast om de Belgische grens te bereiken.
Om 9.00 u heb ik even met het thuis front gebeld en Jeannet vertelde mij dat er heel slecht weer werd verwacht in de Belgisch/Nederlandse kuststreek.
Dus wij hebben toen overlegd wat een goeie oplossing zou zijn.
Jeannet was er snel uit en zei "Ik kom je ophalen"
Na enige aarzeling van mijn kant heb ik toch maar besloten om het verstand te laten gelden.
Tenslotte ging het om één dag en het doel " de groene valleienroute fietsen" was al bereikt omdat deze van Roermond naar Boulogne-sur-Mer loopt. Ik heb er alleen een stukje aan vastgeplakt om Roermond te bereiken en om weer terug te komen.
Maar toen ik eenmaal besloten had om na deze dag te stoppen had ik er al snel vrede mee, omdat de overnachtingsmogelijkheden in Zeeland minimaal zijn door de grote vakantie drukte en een nacht in een natte tent leek mij ook niet zo'n prettig vooruit zicht.
Ik ben dus gefietst tot Poperinge in België en ben daar met fiets op de trein gestapt om mij in Kortrijk met Jeannet te treffen.
Onderweg hebben we lekker gegeten in het plaatsje Herwijnen en waren we goed 22.00 u weer terug in Gildehaus.
Na een heerlijke douche en een prima nachtrust in mijn eigen bed is het nu tijd voor een korte evaluatie.

De route was zonder twijfel prachtig.
Het berg/heuvelachtige gebied wat ik doorkruist heb is zeker een bezoek waard.
Maar ik heb het ook als zwaar ervaren.
Ik had niet gedacht dat het heuvelgebied in noord-west Frankrijk nog zo zwaar zou zijn.
Ik neem dan ook maar een paar dagen fiets rust dat is goed voor mij maar ook zeker voor mijn fiets want de versnellingen werkten niet goed meer na al dat geklim.
De fiets is aan een flinke onderhoudsbeurt toe.
En... mijn tent is ook aan vervanging toe.
Wat is er nou leuk aan zullen mensen denken.
Tja, "back to basic" lekker een stukje fietsen, eten koken op één pitje en lekker slapen in de ( bijna) open lucht , andere mensen treffen en terug komen met verhalen, want niet alles wordt natuurlijk hier op geschreven!

Bij leven en wel zijn, zal ik zeker nog weer gaan fietsen.
Rest mij nog mijn eigen persoonlijke webmaster te bedanken.

tot een volgend keer, misschien, Frans.

  • 25 Juli 2015 - 12:31

    Frans Van Herwijnen:

    Kreeg net het volgende berichtje van mijn zwager uit Zeeland.

    Was bepaald geen fietsweer geweest in Zeeland.
    Code rood, windkracht 8 tot 9.
    Heerlijk kampeerweer dus.
    Alle beschikbare stormbanden geïnstalleerd.

    Dus blijkt dat mijn beslissing goed was.

    Frans.

  • 25 Juli 2015 - 15:38

    THE Kiremits:

    Overal aan de kustgebieden code rood.
    Je beslissing is dus goed geweest.
    We hebben je weer veilig thuis.
    De dametjes hebben je vanmorgen dan ook met open armen ontvangen.

    Het was weer een mooie tocht voor ons om te volgen.
    Voor nu houden we het maar ff bij de Tour de france.
    ;-)

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 1656
Totaal aantal bezoekers 65348

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: