Montmédy- Grandpré 65km. - Reisverslag uit Grandpré, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Montmédy- Grandpré 65km. - Reisverslag uit Grandpré, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Montmédy- Grandpré 65km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Juli 2015 | Frankrijk, Grandpré

Om direct maar even alle ongeruste mensen die met Jeannet gebeld hebben gerust te stellen: Ik ben weer helemaal uit mijn dip.
Gisteren lekker ontspannen half dagje op de camping , goed geslapen en toen was ik weer helemaal happy.

Ik ben vanmorgen om 7.00 u alweer vertrokken omdat het weer een warme dag zou worden.
En ja, de camping lag op een heuvel dus dit keer heb ik niet in mijn remmen geknepen dus het ging lekker hard naar beneden.
Ik was dan ook binnen 5 minuten weer "en Route"
Eerst maar eens op zoek naar een bakker maar hier heeft de crisis ook toegeslagen.Vroeger was in elk dorp, hoe klein ook, een bakker.
Nu van Juvigny, Louppy naar Dunb-suf-Meuse dat was al 30 km. van Montmédy vond ik pas een bakker dus ook mijn ontbijt.
Direct maar een pauze ingelast en op mijn gemak van mijn croissantjes en chocoladebroodjes genoten.
Waar je thuis op de lijn moet letten is dat natuurlijk helemaal niet het geval tijdens een fietstocht dus ik laat het mij goed smaken.
Daarna ging het verder via Doulcon, Bantheville naar Romagne, waar een enorme Amerikaanse begraafplaats is uit de eerste wereldoorlog.
Ik heb even een pauze gehouden om dit te bezichtigen.
Er liggen ongeveer 15000 soldaten en het was erg indrukwekkend om te zien.
Verder via Sommerrance en st. Juvin naar Granpré waar een camping is.
Het laatste deel van de route ging over redelijk glooiend landschap.
Dat was voor mij, als slechte klimmer, redelijk goed te doen.
Of ik kom er nu pas in , dat kan ook zijn.
De campinggasten zijn hoofdzakelijk Fransen.
Ik heb twee Nederlanders gezien.
Eén jong gezin met kleine kinderen en twee vrouwen in een camper.
Ik wilde even een praatje maken met deze dames maar ze houden niet van mannen dat was al gauw duidelijk.
Voor vannacht en morgen wordt er toch wat regen verwacht dus ik heb de tijd gebruikt om mijn was te doen. Moet ook gebeuren.
Ik moet eigenlijk nog even melden dat mijn kookkunsten met twee klein pannetjes niet meer alleen uit pasta's bestaan.
Vanavond staan aardappels met spinazie en twee bief tartaartjes op het menu en met pasta's maak ik tegenwoordig ook allerlei salades.
Dit voor wie het interesseert!
Als ik mijn routebijbel goed bestudeer gaat het nog om twee flinke klimdagen en dan wordt het "gladder"
Het boek gaf ook aan dat hier weinig tot geen pinautomaten zijn dus nog maar even gepind en zo wordt je toch wijzer uit zo'n boekje!
Benieuwd wat de dag van morgen weer zal brengen, het doel is Signy-l'Abbaye. op ongeveer 75 kilometer.

à demain, Frans.



  • 18 Juli 2015 - 19:24

    Arie Smeenge:

    Frans , iedereen heeft weleens geen topdag, dat was vroeger bij jou en bij mij op het werk ook zo , waarom zal het bij ons als pensionado s anders zijn.
    Nog veel fiets plezier.

    saludos,

    Arie

  • 18 Juli 2015 - 23:04

    Bart & Nicole:

    Frans wat fijn om te horen dat je weer uit je dip bent "geklommen" :-)
    Soms is het goed om naar je vrouw te luisteren en haar advies aan te nemen.
    Nog 2 bergetappes te volbrengen en je kunt weer meer ontspannen fietsen.
    Wij wensen je weer veel succes en fietsplezier!!
    Groetjes van ons

  • 19 Juli 2015 - 19:51

    Chris En Louise:

    Hallo grote broer,

    Eindelijk weer kontakt met de Familie!
    Mijn handy heb ik bijna tegen de muur gegooid, omdat ik (ondanks internet) niets met dat ding kon beginnen. SMS heen en terug onmogelijk. Whatsapp heen en terug ONMOGELIJK.
    Ik heb iedereen gek gemaakt maar niemand kon mij helpen.
    Thuis gekomen moet ik proberen alles weer op te halen.
    Heb net met Jeannet getelefoneerd en begrepen dat het een nare, warme dag is geweest en dat je er even genoeg van had.
    Zover ik dit alles begrijp is het ook belangrijk jezelf zo af en toe tegen te komen, maar zoals ik je ken schuif je deze dip weer weg en gaat de fietstocht door mooie gebieden gewoon weer verder.
    Daarom zijn we ook trots op je omdat niet iedereen zoveel doorzettingsvermogen bezit.
    Omdat je onderweg ook STERNENKOCH bent geworden.... nodigen wij ons zelf uit om van deze kookkunst van jou te genieten. Wij nemen dan de passende drankjes mee.
    Vanaf nu meld ik me, wanneer ik kan en zeg...ga gewoon door..als iemand dit kan, dan ben jij dat
    Groeten uit BB.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 65354

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: