Kyllburg-Trier 59km. - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Kyllburg-Trier 59km. - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Kyllburg-Trier 59km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juli 2015 | Duitsland, Trier

Vanmorgen eerst maar even genoten van mijn ontbijt op de camping.
Wat een luxe, heerlijk!
Vandaag had ik mij voorgenomen om een kort dagje te fietsen.
Ten eerste omdat er flinke klimmers op het programma stonden.
Ten tweede omdat de omgeving prachtig is.
En ten derde omdat er huishoudelijk klussen gedaan moesten worden
zoals wassen en boodschappen doen.

Om van de camping de straat weer te bereiken kreeg ik eerst een hellinkje van ongeveer 300 meter, zoals mij de camping baas vertelde, maar wat hij niet zei was dat het een helling was van 14%
Geloof me, dan ben je wakker!
Nou had ik gisteravond ook twee biertjes gedronken en die voelde ik dan ook aardig in de kuiten!

Een kilometer verder begon een helling van twee kilometer, tussen de 10 en 14%.
Hiervan heb ik drie tussenstops ingelast om even op adem te komen, driekwart gehaald en het laatste stuk gelopen.
Dan kom je er weer achter hoe zwaar het fietsen is met zo'n bepakte fiets!
Het voordeel van zo'n zware klim is dat er natuurlijk ook een stevige afdaling komt.
Langzaam , af en toe remmen, dan duurt het langer , want dat is natuurlijk genieten.

Het routeboekje had aangeraden om dit stuk met de trein te doen, maar ik ben de uitdaging aangegaan!

De route ging via Erdorf, Metterich en langs Bitburg ( juist ja, allemaal lekkere bier reclames langs de weg, maar die heb ik kunnen weerstaan en het bij cola gehouden)
Onderweg waren nog verscheidene klimmertjes maar die waren gelukkig niet zo lang.
Daarna ging het langs de oever van de rivier de Kyll naar Ehrang, zo'n 25 km. redelijk vlak en heerlijk om te fietsen.
Na Ehrang zat ik al vlot in Trier, waar de camping was.
Het is de hele dag zwaarbewolkt geweest maar het bleef droog.

Op de camping heb ik mijn tent opgezet naast iemand die van Praag naar Amsterdam aan het wandelen is.
Hij loopt zo'n 25 tot 30 km. per dag en trekt zijn bagage mee op een speciaal karretje.
Sommige mensen vinden mij al niet normaal met mijn fietsen maar lopen met een karretje van Praag naar A'dam??
Maar goed, ieder zijn lol, zal ik maar zeggen.
Net toen ik mijn tent had staan kwam ook de man aan die ik gisteren op de camping had getroffen.
Hij staat aan de andere kant van mij en zo staan we hier weer gezellig met een paar tentjes bij elkaar.

Hier op de camping zijn wasmachines en drogers dus alles is weer schoon en droog voor de fietstocht van morgen naar Luxemburg.
De weerberichten zijn gunstig, geen zadelklachten ( sterkte, Jan!)
dus ik ben er helemaal klaar voor, tot morgen, Frans.





  • 14 Juli 2015 - 21:21

    Jan:

    Het gaat wel weer aardig zonder zadel maar met zadel is het even afwachten goede fietsreis verder nog een paar klimmetjes en je wil niet anders meer

  • 14 Juli 2015 - 21:38

    The Kiremit's:

    Zo te lezen flink wat klimmetjes vandaag, hopelijk heb je daar morgen geen last van.
    Dat biertje heb je nu volgens mij wel verdiend.
    Wat leuk dat je dezelfde man weer treft op deze camping.
    De camping waar ik ooit gewerkt heb in Trier lag helemaal boven aan een steile berg.
    ( aegon camping ) ik hoop voor je kuiten dat dit niet de camping is waar je nu staat, al geeft dat morgenvroeg wel een heerlijke start. ;-)
    Veel fietsplezier morgen.
    Kus van ons.

  • 14 Juli 2015 - 21:44

    Esra , Tara En Tamay:

    Hallo opie,

    Gaat het lekker op de fiets,
    En mist oma je niet heel erg.
    Wij missen jullie wel allebei.

  • 15 Juli 2015 - 10:52

    Rob:

    Dag broer,

    Eindelijk heb ik jouw verslagen kunnen lezen.
    Hier in Engeland hebben we beter weer dan jij. :-)

    Respect hoor. Enorm zware inspanning als ontspanning.

    Veel plezier en geniet er goed van. Jij ziet op deze manier veeeel meer van Europa dan de rest van ons.

    Groeten uit een bewolkt maar droog Hindon (wiltshire, England)

    Rob, Ellen, Daniël en Anne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 65410

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: