Kronenburg- Kyllburg 61 km - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Kronenburg- Kyllburg 61 km - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Kronenburg- Kyllburg 61 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Juli 2015 | Duitsland, Kyllburg

Het was een grote verrassing toen ik vanmorgen wakker werd en merkte dat het droog was.
Ik heb vannacht bijzonder goed geslapen en kwam er achter dat het vannacht ook niet geregend had.
Dus, ik kon mijn tent droog in pakken.
Ik was nog geen tien minuten onderweg en het begon weer te regenen.
Zo'n vieze motregen, te weinig voor een cape maar genoeg om er drijfnat van te worden.
Mijn buren hadden minder geluk want toen ik wegreed moesten zij hun de tent nog afbreken.

Eerst moest ik weer op de route zien te komen en dat koste me 10 kilometer, waaronder de nodige klimmers!
Eenmaal weer op de route in Glaadt ging het verder via Stadtkill naar Jünkerath.
Hier is een ijzermuseum en een spoorwegmuseum.
Er stonden daar dan ook een paar prachtig gerestaureerde treinstellen op het spoor.
Verder via Hillesheim naar Gerolstein en hier was ik inmiddels zo nat dat ik maar een "konditorei" heb opgezocht voor koffie en om een beetje droog en warm te worden.
Dit zijn dan wel van die momenten waarop mij afvraag waar ik toch mee bezig ben, maar gelukkig gaan deze gedachten snel voorbij.
In de omgeving van Gerolstein liggen een 20-tal uitgedoofde vulkanen.
Dat maakt wel dat het een afwisselende omgeving is om in te fietsen
Verder via Mürlenbach, met een mooie ruïne van een kasteel, Zendscheit
naar Sant Thomas.
Daar was een brug over het spoor afgesloten maar eigenwijs als ik ben toch maar geprobeerd hier over te gaan en wat bleek, met de fiets ging het prima. het leverde mij een paar ongelovige gezichten op van die mensen die daar aan het werk waren en met applaus ging ik voorbij!

Na Sankt Thomas kwam al gauw Kyllburg in zicht.
Aangekomen op de camping zei de eigenaar ( een Hollander) "Heb je me niet gehoord?" Hij had mij onderweg toe geroepen of ik een camping zocht, maar ik was weer even druk met een zware klimpartij.
Hij had zelf besloten dat ik met dit weer geen tent op ging zetten want hij had een mooie trekkershut voor mij.
Deze "hut " is meer een chalet en er kunnen 16 personen in slapen en die heb ik dus helemaal voor mij alleen.
Ik heb dus alle ruime om alles mooi te laten drogen en dat is ook nodig want morgen wordt er weer de hele dag regen verwacht.
Dat zien we morgen dan wel weer, het wordt zo wie zo een zware dag want er staan hellinkjes van 10 tot 14% op het "menu" Maar hier was ik al voor gewaarschuwd door ene Jan Versluis, die overigens andere problemen heeft op dit moment, heeft iets met zadels en achterwerk te maken .....
Voor morgenvroeg heb ik eerst maar een ontbijt besteld want als je in een chalet woont moet je ook maar luxe ontbijten.

tot morgen, Frans.






  • 13 Juli 2015 - 20:22

    Agatha:

    Jan zeg altijd al: " soms zit het mee en soms zit het tegen, ook wel eens zon, maar ook wel eens regen", maar ik zou haast wat medelijden met jou krijgen, met de regen van de laatste dagen, maar als ik dan weer lees, dat je vannacht een 16-persoons chalet voor alleen jezelf ter beschikking hebt, dan is mijn medelijden snel verdwenen, dit noemen we een leven als een vorst. Toch hoop ik dat je de komende dagen wat zonniger weer treft, hier wordt het de komende dagen tropisch warm

  • 13 Juli 2015 - 21:23

    Jeannet:

    Geweldig dat je zo'n goed onderdak hebt gevonden.
    Lekker warm en droog! Kun even " herstellen"
    Voor morgen succes bij de klimmetjes.
    Het schijnt dat er ook treinen rijden ( het is maar een tip)
    Mooie foto's!

    Jeannet.


  • 13 Juli 2015 - 22:51

    Bart & Nicole:

    Hallo Frans, wij lezen jouw verhalen weer met veel plezier. Jammer van de regen onderweg maar zoals je weet na regen komt zonneschijn, de vooruitzichten zijn gunstig. We krijgen de indruk dat de route erg mooi en afwisselend is. Voor vanavond een luxe en grote chalet tot je beschikking dat is fijn. Wij wensen jou een goede tocht verder, geniet vooral en blijf de leuke stukjes schrijven zodat wij op de hoogte blijven van je belevenissen.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 65358

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: