Ottersum- Boukoul 85 km. - Reisverslag uit Boukoul, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Ottersum- Boukoul 85 km. - Reisverslag uit Boukoul, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Ottersum- Boukoul 85 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juli 2015 | Nederland, Boukoul

Vanmorgen ben ik een beetje later vertrokken want de tent was nog nat van de dauw.
Volgens de kenners hier op de camping had het vannacht net niet gevroren en was de thermometer blijven steken op 1gr. boven nul.
Ik heb prima geslapen en heb geen last gehad van de kou.
Het werd dus 9.30u voor ik op mijn fiets zat.
De jongedame die naast mij stond was nog lang niet klaar met inpakken, maar dat komt geloof ik vaker voor als dames moeten inpakken
( gevaarlijke opmerking!)
Het weer was prima, lekker zonnetje en tot mijn verrassing was de wind ook gaan liggen.
Lekker fietsweer dus.
Het ging zo van de camping het bos in en ik heb meer dan 30km. gefietst zonder een stad of dorp tegen te komen.
Opeens kwam ik bij het oversteken van een provinciale weg een restaurant tegen met de naam" Arcense Herberg" toen wist ik waar ik ongeveer was.
Het kwam precies goed uit voor een lunch pauze.
Verder ging de route door de bossen en nieuw aangelegde natuur, dit klinkt raar maar soms moet je blijkbaar de natuur een handje helpen.
Hier heet het De Bergse Boswachterij, een prachtig stukje natuur met hele mooie fietspaden.
Uiteindelijk kwam ik via het nationale park Maasdal in Venlo, Blerick en Baarlo.
Bij Baarlo heb ik het pontje genomen naar Steyl en toen ging het richting Roermond.
Nu ben ik op een z.g. natuurcamping in Boukoul-gemeente Roermond.
Terwijl ik mijn stukje zat te schrijven kwam weer een fietster naast me staan
Ze was met een paar simpele, veel te zwakke haringen en een rubber hamer aan het timmeren en sloeg alle haringen krom.
Natuurlijk heb ik haar, galant als ik ben, geholpen.
Ik heb haar een paar rotspennen geleend en met een echte hamer lukte het een stuk beter.
Zij rijdt de ronde van Nederland en doet zoiets voor het eerst.
Vol verbazing heeft ze gekeken wat ik zoal bij me had.
Zoals wij altijd bij Thales zeiden "Het kost een paar centen, maar dan heb
je ook wat"

Morgen begint de echte route "De groene Valleien"
Het weer wordt goed, een beetje warm, geloof ik, maar dat lees je morgen dan wel weer.

Frans.

  • 10 Juli 2015 - 21:53

    Hans:

    Nou snap ik waarom je graag fietst.
    Gezellig met al die dames!
    Nog veel plezier en rustig aan, he, de zomer is nog lang niet voorbij
    Tied zat!

  • 10 Juli 2015 - 23:34

    Ruud:

    succes en veel plezier Frans.

  • 11 Juli 2015 - 11:21

    Loes En Jan:

    Beste Frans
    Net zoals Hans al schreef begin ik nu ook te begrijpen , wat de reden is voor al die Macho tochten .
    Wees blij . dat ze jou niet ingepakt heeft in plaats van haar bagage !
    Het geeft aan , dat je weer veel beleefd en gezien de teksten in de verslagen bevalt het goed en
    beleef je er veel plezier aan en daar gaat het om.
    Vriendelijke groet Loes en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 65353

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: