Villiers- le-Morhier - Châteaudun 92km. - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Villiers- le-Morhier - Châteaudun 92km. - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Villiers- le-Morhier - Châteaudun 92km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Juli 2013 | Frankrijk, Châteaudun

Vanmorgen vroeg vertrokken en de route weer opgezocht.
Jammer genoeg kwam ik voorbij Maintenon weer op de goede weg, want in Maintenon schijnt een heel mooi kasteel te staan
Tja, een ommetje maak je niet zo gauw dus heb ik er maar iets over gelezen.
Het kasteel is gebouwd door Madam de Maintenon. Zij was in het geheim getrouwd met Lodewijk de XIVde en samen hebben zij een aquaduct laten bouwen om de fonteinen van Versailles van water te voorzien. Er is 40 jaar aan gewerkt en nooit voltooid. De resten staan nog in het landschap. Nou was ik ooit in Versailles en de fonteinen werken wel, dus er is wel water gekomen!

Na Maintenon ging het heerlijk door de bossen en door het dal van het riviertje de Eure Toen kwam ik langs drie hunebedden en een paar menhirs bij Changé. Verder naar St. Piat / Jouy en St. Prest. Allemaal met bijzondere kerken al zien ze er van buiten niet uit. Geen foto waardig, zal ik maar zeggen.
Daarna kwam ik aan in Chartres, een oude Romeinse stad aan de Eure.
Deze stad heeft een grote kathedraal en is het centrum van de internationale parfum industrie. Gek, ik was een keer in Grasse en daar zeiden ze dat ook!
In Le Grand / Bérou verliet ik het dal van de Eura met een klim om zo uit te komen voor een rit tussen de golvende graanvelden. De weg ging van Alluyes naar Bonneval.
Bonneval is een oude vestingstad met stadspoorten en een ringgracht.
Allemaal ver weg van de autobaan!
Nu sta ik op een camping in Châteaudun.
Deze camping is te bereiken via een steile afdaling, maar dat wil natuurlijk zeggen dat ik morgenvroeg eerst flink moet klimmen om weer op de route te komen en de stad te bekijken.
Vandaag was een "gewone fietsdag" zodat je lekker door kon fietsen.
De heuvels die ik vandaag ben tegen gekomen zijn uit de kluiten gewassen "molshopen' bij gisteren vergeleken. De omgeving was prachtig!

Vandaag ben ik de 1000 km. grens gepasseerd en zit dus goed 'op schema'
Ik heb net op de camping met een Duits echtpaar gesproken.
Zij zijn 15 mei vertrokken en zijn via Duitsland, Zwitserland- Frankrijk- Spanje en nu weer in Frankrijk onderweg naar Duitsland (naar huis).
Ze hebben er al 4900 km. op zitten.
Ik bedoel maar.....

Morgen eerst Châteaudun bekijken en dan weer verder, gegroet, Frans.


  • 24 Juli 2013 - 20:08

    Agatha:

    Het gaat allemaal voorspoedig zo te lezen, nog maar 10 dagen onderweg en dan al de 1000 km grens gepasseerd, dat is weleen gebakje waard.morgen weer veel fietsplezier en blijven genieten

  • 24 Juli 2013 - 20:16

    Jeannet:

    Natuurlijk heb ik je vandaag geprobeerd te bellen en tot mijn grote verrassing lukte het weer, na vier dagen! Zo kon ik je "persoonlijk" feliciteren met de mijlpaal van 1000kilometer.
    Nu wil ik het ook officieel doen op je site. Gefeliciteerd, ik ben trots op je!
    Ik hoop niet dat dat Duitse echtpaar je op rare ideeën brengt!!!!!!

    Jeannet.

  • 24 Juli 2013 - 20:17

    Jan-Willem & Gertie:

    Ik zie op de kaart dat je ergens tussen Parijs en Tours zit. Mooi fietsgebied lijkt ons.
    Met alle spaken weer op z'n plek gaat het verder. 1000 km ! Bijna op een derde.
    Wij werken nog 2 dagen en dan eindelijk vakantie.
    Succes verder en niet "afzien".

  • 24 Juli 2013 - 20:54

    Bart & Nicole:

    Gefeliciteerd met de behaalde 1000 km. Op naar de volgende 1000.
    We zijn blij te lezen dat het zo voorspoedig gaat. Gelukkig werkt de KPN ook weer mee en zijn de storingen verholpen. Wij wensen jou weer veel fietsplezier en geniet van het mooie landschap.
    Groetjes vanuit Hengelo-o-o

  • 24 Juli 2013 - 23:21

    The Kiremits.:

    super super super,

    de 1000 km grens......
    De ronde missen hier thuis hebben er ook een paar foto-tjes van gemaakt....
    Ik meen zelfs dat ze naar je verstuurd zijn.
    We zijn weer mega trots op je.
    eenmaal thuis zullen we er een gebakje op eten.
    leuke foto-tjes ook...
    wij gaan ook een paar daagjes aan onze uitdaging beginnen.....wanneer wij onze kilometertjes erop hebben zitten melden we ons weer snel....
    we proberen je onderweg nog te volgen maar weten niet of dat gaat lukken.

    Esra appt al met onze buufjes dat ze een Super stoere opa heeft.
    en daar zijn we het natuurlijk helemaal mee eens.

    Dikke kus van ons , See ya !!!

  • 25 Juli 2013 - 11:31

    Tamay:

    Hallo opa jammer je kaartje is nog niet ge komen maar gaat het goed op je fietsje. We gaan vandaag gaan we met vakantie ik vind het leuk , dikke smakkerd van Tamay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 65678

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: