Hénonville -Villiers-le- Morhier 102km. - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Hénonville -Villiers-le- Morhier 102km. - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Hénonville -Villiers-le- Morhier 102km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juli 2013 | Frankrijk, Villiers-le-Morhier

Vanmorgen weer om 8.00u vertrokken. Dit blijkt een goeie tijd voor mij te zijn, ik heb dan vaak al op de camping gegeten en alles weer in- en opgepakt. De temperatuur is dan lekker en het is rustig op de weg. De route ging via Bréancon, Marines en Vigny naar Longuesse.
Hier begon de eerste uitdaging van vandaag: een klim van 1 1/2 met 5 tot 6%.
Toen naar Oinville- sur - Montcient waar de volgende klim begon 3 km. met 7%. Toen richting Gargenville waar ik via twee bruggen de Seine en de A13 overstak, zo verder naar Méziéres waar de derde klim begon, 7% over ruim 3 kilometer.
Ik had al gezien dat er snel een volgende klim kwam na de afdaling naar Goussonville ( 2km. - 5% )
Op weg naar Villiers- le - Morhier moest ik om de camping te bereiken nog één klimmetje gedurende 1 1/2 km. met 5%.
Waarom die campings toch altijd zo hoog liggen?
Je krijgt dan natuurlijk als campinggast wel een mooier uitzicht dus ik zal maar zeggen, dáár doen we het voor!

Halverwege de laatste klim dacht ik echt dat ik begon te hallucineren
Ik keek ineens tegen het vrijheidsbeeld met de amerikaanse vlag aan( !)
Ik dacht bij mezelf Dit kan niet waar zijn. Wordt het allemaal teveel voor die ouwe? (ik, dus)
Maar... het was toch echt waar- zie foto!!
Wat hiervan de diepere betekenis is, heb ik nog niet kunnen achterhalen, misschien vanavond?

Vandaag door veel kleine dorpjes gekomen, met hooguit een bakker.
Geeneens een kroeg!
En tussen twaalf en vier uur is alles uitgestorven en lijken het spookdorpen , je ziet dan niemand vanwege de siësta die ze hier 's zomers houden.
Morgen liggen er wat grotere plaatsen op de route. Valt iets meer te beleven!

Het was prima fietsweer vandaag. Een beetje bewolkt.
Even werd het donker en dacht ik dat er onweer op komst was maar dat is gelukkig niets geworden. Ik ben flink wat klimmers tegen gekomen maar dat was mij door Jan al voorspeld.
Een fris buitje vanavond zou niet verkeerd zijn, maar ik begrijp dat het in Nederland/Duitsland ook erg warm is op dit moment.

Esra, mijn kleindochter, wilde weten of ik vlak bij Parijs was, nou dat ben ik maar daar ben ik natuurlijk niet doorgereden. Ik hoop dat Esra dit begrijpt want Parijs is voor haar een magisch begrip waar je altijd naar toe moet gaan volgens haar.

Vandaag nog twee langeafstadsfietsers tegen gekomen maar die gingen de andere kant op.
Nu ben ik op een grote camping met veel vaste caravanplaatsen maar ook een plek voor Santiago gangers.

Morgen weer lekker "draaien met de pedalen"

á demain, Frans.


  • 24 Juli 2013 - 10:11

    Tara:

    Hallo opa,

    Hoe gaat het met jou ?
    Met mij gaat het goed.
    Het was een heel leuk kaartje wat je mij gestuurd hebt.
    Morgen gaan we high tea-en met Oma.

    Veel plezier en een dikke knuffel van Tara.

  • 24 Juli 2013 - 10:18

    Esra:

    Hoi opa ik vond het een heel leuk kaartje wat je hebt geschreven
    Naar mij het kaartje van Tamay is nog niet gekomen.. We gaan morgen of overmorgen
    Met vakantie in de vakantie kan ik jou berichtjes ook lezen dat vind ik heel leuk ik vond het heel leuk dat je wat over mij geschreven hebt in je verhaaltje

    Hele dikke kus van esra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Villiers-le-Morhier

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 65680

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: