Metz - Thionville 37 km. - Reisverslag uit Thionville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Metz - Thionville 37 km. - Reisverslag uit Thionville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Metz - Thionville 37 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Augustus 2013 | Frankrijk, Thionville

Einde van mijn Tour de Frans

Dit wordt dan mijn laatste verslag van een mooie fietstocht door Frankrijk.
Vandaag was natuurlijk "een makkie" 37 kilometer. ik ben dan ook niet zo vroeg
gestart en had alle tijd om naar Thionville te fietsen.

Ik heb deze fietstocht als redelijk zwaar ervaren, het vele klimwerk is me wel
een beetje tegen gevallen.
In onze vakantie van Juni, jongstleden, durfde ik het niet aan om de Mont
Ventoux te fietsen. Ik denk dat ik nu zonder veel problemen de top zou bereiken.

Ik heb deze fietstocht veel minder mensen ontmoet als vorig jaar naar
Oostenrijk, weet zelf niet zo goed wat daar de reden van kan zijn.
Maar dat is nou eenmaal zo gelopen en daar kun je verder niet veel aan
veranderen.
Nou is het niet zo dat ik dagen geen mens heb gezien, natuurlijk.
Onderweg kwam ik steeds wel mensen tegen, maar de meesten gingen de andere kant
op....misschien ligt het dus aan mij.
Op de camping waren het meestal Fransen, en dan blijft het gesprek beperkt.
Tja, het blijven Fransen...

Jeannet had spontaan bedacht om mij te feliciteren bij de Frans/Duitse grens.
En je laat je vrouw dan niet zo terug rijden, toch?
Vanavond lekker een hapje eten en een hotel en dan zien we wel of we er nog een
dagje aan vast knopen. Hoewel ik prima gegeten en geslapen heb deze reis is een
hotelbed natuurlijk ook prettig.

Maar het is goed zo, ik heb mijn rondje Frankrijk volbracht.
Mijn doel was om te kijken waartoe ik in staat was en daar ben ik zeer tevreden
over. Ik heb zonder veel problemen ruim 3300km. kunnen fietsen,
Het klimmen is me goed afgegaan, had weinig pech met de fiets (1 x een lekke band
en een kapotte spaak)
En had geen last van zadelpijn of andere ongemakken.
Wat wil ik dan nog meer!!

Vijf weken fietsen, vijf weken zonder t.v.,zonder crisis en politieke blunders .
Wat een verademing.
Ik ben heel blij dat mijn familie dit begrijpt en mij deze uitspatting gunt.
Weet ook niet hoelang ik dit nog kan doen.
Want ik weet maar al te goed dat het allemaal zo maar ineens kan veranderen.

Tot zover, dank aan de webmaster, dank voor de belangstelling en de reacties,

Misschien tot een volgende keer, Frans

  • 16 Augustus 2013 - 16:16

    Jeannet:

    Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.
    Ik ben super trots op je!!

    Jeannet

  • 16 Augustus 2013 - 19:31

    Jan Versluis:

    Gefeliciteerd met je geweldige prestatie het was elke avond leuk om weer je verslag te lezen
    Groetjes Jan

  • 17 Augustus 2013 - 09:13

    Hris En Louise:

    Van harte gefeliciteerd. Je hebt veel doorzettingsvermogen bewezen en daar kun je erg trots op zijn.
    groetjes uit Bad Bentheim

  • 18 Augustus 2013 - 10:16

    Arie Smeenge:

    Hallo frans,
    Ik wil je even feliciteren met het volbrengen van deze ruim 3300 km. fietstocht, ik vind het grote klasse.
    Ik heb het bijna elke dag gevolgd, en je reisverslagen gelezen, het was allemaal heel interessant.
    Nu ik het allemaal gelezen heb zou ik je aanraden er een boek over te schrijven , wie weet wordt het een bestseller.
    Frans, nogmaals van harte gefeliciteert met deze prestatie.
    Je hebt nog ong. 2 weken om bij te komen van alle vermoeienissen, want 30 aug. is het FEEST in hengelo oo oo, je weet wel waarom.

    Saludos, en de groeten aan Jaennet.

    Arie

  • 18 Augustus 2013 - 17:51

    The Kiremits:

    3300km. fietsen, geweldig en dat nog wel in de bergen.
    Weinig mensen die je dat nadoen met bijna 65
    Wij vinden het in ieder geval geweldig

    Opgewacht door je eigen miss met en champagneontbijt en (misschien nog wel meer dan welkom) een koud pilsje.
    Hij is je gegund.
    Daar mag je trots op zijn, dat zijn wij in ieder geval.

    Zoals de kinderen zeggen, een Super Opa

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 2640
Totaal aantal bezoekers 65366

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: