Charmes-Metz 106 km. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Charmes-Metz 106 km. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Charmes-Metz 106 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Augustus 2013 | Frankrijk, Metz

Vanmorgen moest ik mijn tent weer eens nat inpakken, niet door regen deze keer maar door mist en condens.
Toen ik vertrok vanmorgen was het 9 graden en dat was frisjes of liever gezegd koud!
Ik ging richting Bayon en st. Germai en gelukkig daar begon het klimwerk weer. Tja, een mens gaat aan alles wennen...
Zo kwam ik door Lunéville en moest ik de rivier over ( de Meurthe) op weg naar Chambrey.
Daar werd het weer glooiend met hellingen tot 8%.
De route zoals aangegeven in mijn "fietsbijbel" gaat hier dan naar oost en dan naar west. Maar ik heb natuurlijk nu mijn blik op noord dus op een bepaald moment heb ik de route verlaten.
Heb toen mijn navigatie ingegeven " Metz" en toen ging het ook snel noordwaarts.
Wat richting Metz opvalt is dat de Fransen de d-wegen kaarsrecht aanleggen.
Zo te zien trekken ze een streep op de kaart van A naar B en zo wordt dan een weg aangelegd.
Wie dacht dat deze weg vlakker zou zijn komt bedrogen uit, want het was evenveel klimmen en dalen als op "de route", misschien nog wel meer. Toch was hij wel korter want nu moet ik morgen nog maar 30 kilometer naar Thionville, waar ik Jeannet zal treffen.
Ik denk dat ik die laatste kilometers ook wel zal halen.

Toch merk ik wel dat er "een knop omgaat",nu ik mij eenmaal heb ingesteld op Thionville inplaats van Gildehaus, kan het me eigenlijk ook niet snel genoeg gaan.
Het klimwerk is me aardig goed afgegaan maar nu ben ik het eigenlijk wel een beetje zat.
Fietsen is en blijft leuk maar klimmen is vaak afzien en op de vlakke weg heb je meer tijd om van de omgeving te genieten.

Morgen mijn laatste verslag met een korte terugblik van de afgelopen
vijf weken ,

á Demain, Frans.

  • 15 Augustus 2013 - 19:43

    Jeannet:

    Hoi, hoi,

    Ik weet niet of je de mail kunt lezen, maar je hebt een felicitatie gekregen
    met een foto. Ik zou niet weten hoe ik die moet "plaatsen" maar als ik de foto zo zie, hoop
    ik niet dat je er zo uitziet als op die foto, anders moet je helaas terug fietsen want zo neem ik je niet mee terug!
    Ik ga ervanuit dat het allemaal meevalt, tot morgen, Jeannet.

  • 15 Augustus 2013 - 20:08

    Jan-Willem & Gertie & Jurgen:

    Vanaf de camping in Zeeland hierbij onze felicitaties voor het (bijna) bereiken van de finish in Thionville.
    Nog een laatste stukje van ca. 30 km. Beschouw het als de laatste etappe van de Tour, waarbij de rondjes op de Champs Ellyssee ook als ererondjes worden beschouwd.
    Geniet van deze "ereronde" en maak het zonder kleerscheuren af.
    Hartelijke groet vanuit een zonnig Zeeland.

  • 15 Augustus 2013 - 21:21

    Agatha:

    Succes morgen met de laatste loodjes/kilometers

  • 15 Augustus 2013 - 23:21

    Nicole:

    Hallo Fans,
    Bart is vissen dus een berichtje van mij :-)
    Het is bijzonder knap wat jij hebt gepresteerd, mijn complimenten hiervoor.
    Morgen de laatste kilometers en je kunt Jeannet weer in je armen sluiten, dat is vast een mooi moment. Wij zijn natuurlijk blij dat we jou snel weer zien en spreken.
    Succes morgen met de laatste loodjes en hopelijk tot gauw!!!
    Groetjes Nicole en natuurlijk ook van Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 65361

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: