Châteaudun - Château-Renault 89km - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Châteaudun - Château-Renault 89km - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Châteaudun - Château-Renault 89km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juli 2013 | Frankrijk, Château-Renault

Vanmorgen begon al goed. 400 meter na de camping kwam de afdaling van gisteren als klim terug.
Een klim van 800 meter - 10%. Dat heb ik dus niet kunnen redden. De spieren waren nog niet voor 1% opgewarmd.
Ik heb zeker 400 meter moeten lopen en dan met een fiets met 25kg. bagage, dat is heel zwaar.
De stad was moeilijk te bekijken omdat er net een grote markt werd opgebouwd en waar moest ik dan mijn fiets kwijt?
Dus toen maar voor het kasteel gekozen dat ligt op een 60 meter hoge kalksteenrots boven de Loir.
Het Château is nauw verbonden met Jean Dunois. in de 15e eeuw één van de belangrijkste aanvoerders in de strijd tegen de Engelsen en vriend van Jeanne d'Arc.
Vanaf het kasteel werd ik gewaarschuwd voor een zeer steile afdaling maar dat daar twee trapjes van 5 treden tussen zaten werd er niet bij gezegd
Verder via Douy en Montigny-le-Gannelon.
Hoog op de heuvel aan de oever staat het château de Prince-Duc de Montmorency-Laval, probeer dat maar eens in één keer uit te spreken!
Beneden in de rotswand bevinden zich holwoningen uit d steentijd.

Vandaar naar Cloyes sur le Loir dat vroeger een etappeplaats was voor de Santiagopelgrims.
Toen via St. Jean Froidmentel - Morée en Fréteval waar vroeger ( 12e eeuw) ijzer werd vervaardigd uit de plaatselijke erts door de monniken.
Daarna volgden eindeloze graanvelden die ze nu aan het oogsten zijn, met enorme stofwolken tot gevolg!
Als toetje voor vandaag kwam de klim naar Vendôme deze stad was tot de Franse revolutie ook een bekende bedevaartplaats
Je verlaat de stad door een grote stadspoort.
Na Vendôme krijg je weer een groot stuk landbouw gebied maar deze keer onderbroken door velden met zonnebloemen.
Die zijn jammer genoeg nog niet helemaal open, dus geen foto waardig.
Maar ik weet zeker dat ik nog heel veel zonnebloemen zal tegenkomen dus dat bewaar ik voor later. Nu ben ik in Château-Renault op een camping.
Het is nog ongeveer 35 kilometer naar Tours.
Daar houdt mijn routeboek 1 op en begint nr. 2
Daar ga ik mij vanavond eens in verdiepen, maar ik ga ook op tijd naar bed want het was een zware klimdag vandaag. Ik voel mijn benen wel!
Zou ook gek zijn dat ik niets zou merken van al dat geklim!

Mijn doel voor deze reis was Waartoe ben ik in staat? Is deze tocht haalbaar voor mij? Tot nu toe zeg ik, ja, maar ik ben nog maar bijna op één derde deel.
Over een paar weken weet ik het antwoord.

á demain, Frans.

  • 25 Juli 2013 - 21:24

    Jeannet:


    Misschien morgen een korte route en dan " een dagje Tours" en dan de bagage op de camping achterlaten? Om even de benen een dagje te sparen zal ik maar zeggen/schrijven.
    Kun je nog net even over nadenken voordat je gaat slapen.

    Die benen moeten nog langer mee, ook na deze fietstocht!
    Ik zorg ook goed voor mijzelf en ga morgen een dagje Wellnessen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Château-Renault

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 65549

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: