Cires Lès Mello - Hénonville 63km, 27 km. verder - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Cires Lès Mello - Hénonville 63km, 27 km. verder - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Cires Lès Mello - Hénonville 63km, 27 km. verder

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juli 2013 | Frankrijk, Hénonville

Vandaag had ik een "matriaaldag" En iedereen weet, zonder goed gereedschap krijg je niets voor elkaar en zeker geen lange fietstocht zonder een goede fiets.
Omdat pech nooit alleen komt is er vannacht een tentstok gebroken dus daar moest ook even iets aan gebeuren.
Omdat ik al dagen alleen maar gefietst heb vond ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat er iets te knutselen viel. In de vakanties ben ik ook soms blij als ik iets kan repareren, omdat ik nou eenmaal slecht stil kan zitten. Maar met onze goeie auto en prima caravan valt er weinig te doen ( luxeprobleem).
Omdat ik een tent bij me heb van de Decatlon was dit geen probleem. In Frankrijk zijn ontzettend veel Decatlonzaken dus altijd dichtbij. Mijn "Garmin' ingegeven Sportzaak en jawel hoor, op 13,5 km was er één. Nou had ik al geinformeerd naar een fietsenmaker en ze hadden mij verteld dat, die de andere kant op was. Daarom heb ik de fietsenmaker maar laten 'vallen" en ben direkt naar de Centre Commencial gegaan.
Spaken gekocht ,een reparatieset voor de tentstok en maar meteen een nieuwe gasfles zodat ik daar voorlopig mee verder kan.
Buiten stonden picknictafels, dus alle bagage op zo'n tafel en de fiets op de kop. Ik dacht "Als we complete radarinstallaties kunnen installeren dan zal zo'n spaak ook wel lukken!' Dat karweitje was in 5 minuten geklaard en eigenlijk een fluitje van een cent.
Fiets weer opgepakt met alle bagage, banden op spanning gebracht bij een tankstation en weer op weg naar de Jacobsroute. Van de weg daar naar toe heb ik weinig meegekregen, het was constant klimmen en het was "drukkend "warm. Was wel een prima test voor de fiets. Hij (of ik) kan tevreden zijn.
Bij Hénonville kwam ik weer op de route, precies bij een prachtig kasteel.
Maar er was ook een bordje camping en dat kon me passen!
Dat was even een misrekening want om bij de camping te komen moest ik eerst nog even een heuveltje over van 2 kilometer en 7 tot 9% voor de kiezen.
De campinghouder, die voor een Fransman bijzonder goed Engels spreekt, noemt de weg "Killing Road"
Na Héronville volgt een traject door het parc du Vexin.
De naam Vexin is afgeleid van een Gallische bevolkingsgoep die hier vroeger woonde ( Asterix en Obelix!)
Net heb ik rustig mijn tentstok gerepareerd en lekker even met de campingeigenaar een pilsje gedronken in de schaduw.
Alles werkt weer, mijn klusmoment heb ik weer gehad en morgen gaan we vrolijk verder!

Ondanks mijn kapotte tentstok heb ik heerlijk geslapen vannacht.
Jeannet niet want die kreeg mijn smsje over de lekke band van twee dagen geleden vannacht om 1.45u "binnen" op haar mobiel.
Er is namelijk twee dagen een storing geweest van de KPN zo konden mensen in het buitenland niet bellen en sms-en, dat probleem was dus om 1.45u opgelost voor Frankrijk. Vanmorgen kreeg ik een berichtje van haar over dit voorval en ze schreef "Ik ga er maar van uit dat dit een oud bericht is en dat je niet 's nachts aan het fietsen bent"
Ondanks dat ze zich rot is geschrokken is ze gelukkig niet haar humor verloren!

Ik begrijp dat Jan en Bram inmiddels in Santiago zijn, Proficiat mannen, klus geklaard!

Omdat ik voorlopig nog onderweg ben groet ik u allen en zeg, Bonjour!

Frans.

  • 22 Juli 2013 - 21:17

    Janversluis?:

    Bedankt voor de felicitaties en dat is zeker een lelijk klimmetje maar het is zeker niet de laatste

  • 23 Juli 2013 - 16:32

    Inge En Trudy:

    Hallo Frans,


    Wij snappen niet waar je zin in hebt.
    Nou ja, ieder zijn hobby.
    Wij wensen je veel succes maar ook veel sterkte

    Groeten van Inge en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 65546

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: