Dinkelsbühl- Braunsbach-96km - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Dinkelsbühl- Braunsbach-96km - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Dinkelsbühl- Braunsbach-96km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juli 2012 | Duitsland, Braunsbach

Vanmorgen vertrokken in de regen, gefietst in de regen en nu regent het nog. Ik heb begrepen dat Nederland gisteren zo'n dag had. Tja, toen had ik zon Maar zo'n regendag moet je verder niet moeilijk over doen. Als je in Nederland/Duitsland wilt fietsen moet je,je niet laten ontmoedigen door regen want anders kom je niet ver! Het was vandaag heuvel op, heuvel af met 5 tot 7% stijging.
De omgeving was vast wel mooi maar daar heb ik weinig van gezien.Ik ben geen fietser tegengekomen en het liedje "Hoe sterk is de eenzame fietser"van Boudewijn de Groot volgens mij, bleef maar in mijn hoofd "hangen"
Ik ben in westeijke richting gefietst maar Heidelberg was veel te ver voor vandaag.Dus ik ben nu in Braunsbach. Ik heb vandaag een paar keer geprobeerd een praatje te maken maar hier in het Schwäbische land hebben ze zo'n apart taaltje daar kon ik echt niets van maken. Het klonk wel vriendelijk dus ik knikte maar een beetje en zei op goed geluk Ja,ja ,nein en wiedersehen.Voor vannacht heb ik maar een trekkershut gehuurd want de grond is te nat en drassig. Mijn kleding is goed droog gebleven onder mijn regenjack maar zo'n hutje leek me toch beter voor nu.Ik ben tenslotte geen 18 meer!!

  • 20 Juli 2012 - 19:21

    Jeannet:

    Inderdaad Boudewijn de Groot van de sterke fietser die kromgebogen over zijn stuur zichzelf een weg baant Ik zie het voor me.... Maar als ik je aan de telefoon heb zeg je "ik vind het nog steeds leuk" Tja, ieder zijn hobby! Maar ik heb goed nieuws, het wordt mooi weer!!!

  • 20 Juli 2012 - 20:28

    The Kiremits:

    strak plan een hutje te huren.
    de kids vinden het heel grappig dat opa in een soort tuinhuisje slaapt vannacht.
    aan natte voeten heb je ook niets .
    de meisjes tellen ds nachtjes al af.
    opa kkmt steeds weer wat dichter bij huis.
    maar duitsland is wel heeeeeel groot hoor zegt tamay.
    succes voor morgen.
    dikke knuf van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 65418

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: