Oppenheim-Koblenz 130km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Oppenheim-Koblenz 130km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Oppenheim-Koblenz 130km

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juli 2012 | Duitsland, Koblenz

Iedereen die dit leest zal direkt merken dat de site veranderd is. Het was dus even uitzoeken hoe het verslag te plaatsen. Maar ik denk dat het lukt op deze manier.
Vanmorgen ben ik om 7.30u vertrokken van mijn "veldje" Het ging prima op deze manier. Met dank aan het restaurant. Ik heb beloofd als ik ooit in de buurt kom,kom ik eten.
Eerst maar eens even een warme bakker opgezocht en daar lekker ontbeten. Toen kon geen excuus meer bedenken om te starten vandaag. Dit klinkt alsof ik er genoeg van heb. Niets is minder waar,het is prima fietsweer en de fietspaden zijn uitstekend. De Rijn gevolgd via Mainz, St. Goar naar Koblenz. Tussen de middag heb ik lekker geluncht tegenover de Loreley. De spelling is me niet helemaal duidelijk ik zie vaak Lorelei en hier
staat Loreley in grote letters geschreven dus zo zal het wel moeten.
Vanwege het mooie weer heb ik mij tijdens de lunch Strammer Max (uitsmijter) en een echte Kölsch gepermitteerd. Wat heerlijk of er een engeltje over je tong piest, zeggen ze dan. Maar na al die alcoholvrije biertjes.....
Nu ben ik op de camping in Koblenz met nog 6 kleine tentjes met fietsers.
Twee stelletjes en een man uit Bochum (uit de buurt van "Gilhuus"dus)
Even gezellig met deze man gepraat. Hij maakt geen grote tochten maar
tochtjes van één week. Hij mag niet langer van zijn vrouw. Eigenlijk zei hij "mijn vrouw kan mij niet langer missen" Tja dat
klinkt inderdaad leuker.
Hij kwam net uit Keulen -mijn doel voor morgen- was ongeveer 98km. Nou dat is een goed vooruitzicht!
Ga zo even mijn potje koken. Ik weet nog niet wat het wordt spagetti of macaroni,kop of munt......
En Oh ja Ik ben de 2000kmgrens gepasseerd!!!

  • 23 Juli 2012 - 20:03

    Frans Van Herwijnen:

    Soms mag ik de webmaster zijn als Frans niet op internet kan.
    Nou daar was ik dus vandaag erg blij mee!!
    Frans had zijn verhaaltje doorgebeld en ik zou het wel even op de site zetten.
    Alles veranderd. Tja dan heb ik dus een probleem. Ik heb dus mijn hulplijnen ingeschakeld Agatha, Magreth, Tom.
    Bart gebeld en die zag hoe het moest. Bedankt allemaal.
    Frans ze hebben je profielfoto gehalveerd dus daar moet je het maar mee doen.
    Maar...gefeliciteerd met je 2000km grens. De 3000km zul je niet halen denk ik maar de route was ook korter dan je dacht .Dat extra rondje gaat niet door toch????
    Jeannet.

  • 24 Juli 2012 - 14:05

    The Kiremits:

    de 2000 km grens...pffff goed hoor.
    nog drie of vier nachtjes...en dan lekker slapen in je eigen bed...dat moet een lekker vooruitzicht zijn.
    maak je ook nog mooie foto' s ???
    alle dames zitten hier lekker in het zwembad achter het huis.
    we moeten natuurlijk wel genieten van die paar zonnestralen die deze zomer ons biedt.

    dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 65338

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: