Château-Renault - Veigné 62 km. - Reisverslag uit Veigné, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Château-Renault - Veigné 62 km. - Reisverslag uit Veigné, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Château-Renault - Veigné 62 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Juli 2013 | Frankrijk, Veigné

Vannacht zwaar onweer gehad van half vier tot zes uur.
Hierdoor heb ik weinig geslapen. Omdat de tent eerst moest drogen ben ik pas om 9.00u vertrokken. Toen was alles weer droog en kon het allemaal weer ingepakt worden.
De route liep van Auzouer en Touraine via het dal van de Brenne met veel schaduw en een kort klimmertje en zo kwam ik vervolgens in Reugny, Rochcordon, St. Radegonde en tenslotte in Tours.
Je komt Tours binnen over een oude smalle hangbrug richting de St. Gatien Kathedraal. Deze is gewijd aan de eerste bisschop van Tours en is gebouwd op de overblijfselen van de Galio- Romeinse stad Ceasarodunum. Ik heb vroeger veel boekjes gelezen van Asterix en Obelix en al fietsend herken ik veel uit die boeken. Er wordt soms lacherig gedacht over stripboeken maar ik weet het nu zeker... ze hebben historische waarde!
In Tours begint de westelijke pelgrims route naar de Pyreneeën.
Het was een verzamelplaats van pelgrims en een stad waar veel routes samenkwamen.
Tours heeft een gezellig centrum met veel terrasjes en winkels.
Ik heb een uurtje rondgezworven, terrasje "getest " en het shoppen bewaard voor een andere keer.
De weg ging nu verder via St. Avertin naar Veigné.
Halverwege kwam er een bord Route barrée á 550 m.
Toch maar besloten door te fietsen en kwam toen terecht op een bouwplaats van twee viaducten voor een nieuwe autobaan. Het koste wat moeite maar ik ben er langs gekomen.
De werklui keken wel even raar op maar hielden mij gelukkig niet tegen, anders had ik kilometers om moeten fietsen.
Nu ben ik op de camping in Veigné. Mede door het onweer was het een korte route voor vandaag, 62 kilometer, maar ik hoef niet vóór een bepaalde datum thuis te zijn dus dat moet kunnen. ( het voordeel van een pensionado!)
We zullen zien of de dag van morgen nog een verrassing voor mij in petto heeft.

Daarom, voor nu, tot morgen, Frans.

  • 26 Juli 2013 - 23:13

    Agatha:

    Het pad van een pelgrim gaat niet altijd over rozen, maar dat maakt het waarschijnlijk ook zo afwisselend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 65361

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: