Veigné - Poitiers 123km. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Veigné - Poitiers 123km. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Veigné - Poitiers 123km.

Door: Frans (Jeannet)

Blijf op de hoogte en volg Frans

27 Juli 2013 | Frankrijk, Poitiers

Vannacht weer hevig onweer gehad. Natuurlijk slaap je dan weinig want het komt wel heel dichtbij. Mijn tent heeft de laatste nachten zijn waterdichtheidstest goed doorstaan dus hij mag blijven.
Toen ik vanmorgen vertrok kwam ik er al snel achter dat het behoorlijk tekeer was gegaan. Bomen waren omgewaaid en de weg lag bezaaid met takken. Nou werd de autoweg wel "vrijgemaakt" maar ach ja, een fietspad voor zo'n enkele fietser.... Dus ik moest mij zo af en toe echt een weg banen. Maar ook dat is weer gelukt. Ik kwam door allerlei kleine plaatsjes met 4 huizen en een kerk dus daar valt weinig over te vertellen.
Het was goed weer om te fietsen droog en zonnig.
Bij de camping van Poitiers bleek deze gesloten. Ja, wat nu? De volgende camping was 55km. verderop en de camping iets terug op de route was bijna 10km. terug. Is er misschien een hotelletje of een bed en breakfast? Nee dus. Toch maar besloten een stukje terug te fietsen.
Ik sta dus nu op een camping in Averton dat ligt vlakbij Poitiers.
Poitiers schijnt een mooie interessante stad te zijn. Misschien kan ik morgen nog iets bekijken.

Dit is een beknopt verslag geworden omdat het telefonisch werd doorgegeven door Frans. Hij heeft vanavond helaas geen internet.
Namens hem en namens mij gegroet, Jeannet.

  • 28 Juli 2013 - 14:02

    Loes En Jan:

    Beste Frans
    Met excuses voor onze late reactie, even gedacht dat de reisverslagen per mail zouden binnenkomen en dat het te maken had met Franse Internet storing, Bart heeft ons weer op het goede spoor gebracht.
    Met veel belangstelling de verslagen gelezen, je maakt toch van alles mee, maar avontuurlijk is het zeker de moeite waard.
    Zoals ik je al voor het vertrek schreef, petje af voor jou doorzettingsvermogen, ik doe het zeker niet na en blijf met Loes maar het rondje van 50 Km rond de kerk fietsen en beleven daar veel genoegen aan.
    Ook voor de komende ritten veel fietsplezier zo mogelijk met leuke belevenissen en goede weersomstandigheden.
    Met vriendelijke groet Loes en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 65547

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: