Chiry/ Ourscamps - Cires Lès Millo 88 km. - Reisverslag uit Cires-lès-Mello, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Chiry/ Ourscamps - Cires Lès Millo 88 km. - Reisverslag uit Cires-lès-Mello, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Chiry/ Ourscamps - Cires Lès Millo 88 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

21 Juli 2013 | Frankrijk, Cires-lès-Mello

Vanmorgen om 8.00u vertrokken richting Pimprez en via Bailly naar Compiègne. Dit is een vrij grote stad dus eerst maar even mijn fiets gecontroleerd. Weinig problemen met een spaak minder, gelukkig. Ik heb dus maar besloten vandaag gewoon verder te fietsen en het spaakprobleem te verschuiven naar maandag. Is denk ik ook een grotere kans op hulp van een fietsenmaker!

Compiègne noemt men de stad tussen de streken met gepofte kastanjes en de bietenvelden. Men kan hier als specialiteit volop Coquilles St. Jacques eten bereid van deze schelpdieren en geserveerd op de bekende Jacobsschelpen. Hét symbool van deze route. Hoe het tot stand is gekomen vertelt het verhaal niet maar het is geen streekgerecht.
Het was nog veel te vroeg en ik had net ontbeten anders had ik het misschien wel geprobeerd.

Vanaf Compiègne ging het verder in Westelijke richting naar Estrees, St. Denisvia, Epineuse en Breuil naar Clermont. Maar om daar te komen, eerst nog een klimmertje van 2 kilometer en 7% overbruggen en dat met 36gr C. en nergens schaduw! Ik heb twee bidons water gedronken en ze volgens mij direkt weer uitgezweet.
Van Clermont via Ansacq en Mouy naar Cires Lés Mello, waar ik tegen half vier aankwam.
Een mooie tijd om de wasmachine en droger (niet echt nodig , maar wel praktisch) aan te zetten want na zo'n klim heb je geen droge draad meer aan je lijf.
Nu lekker gedoucht en schone kleren aan.
Helaas verkopen ze hier geen Weiszenbier maar een pression ( bier uit de tap) Is ook prima. Vanmiddag nog een heerlijke sandwich gegeten.(een half stokbrood met kip, tomaten, ei en een sausje) Heb nog niet zoveel honger wordt denk ik broodje gebakken ei of zoiets.

Het valt mij op dat de Fransen zo vriendelijk zijn tegenover "Caminogangers". Iedereen op de fiets of motor zwaait en alle auto's stoppen heel rustig als je een weg over moet steken.
Dat ben ik met de auto in Frankrijk wel anders gewend van de Fransen.

Geen Nederlandse fietsers tegen gekomen maar wel kontakt met "de Fransen" Ik vermaak me best op de fiets. Vindt het ook geen probleem om alleen te fietsen. Kan zo mijn eigen tempo bepalen en pauzeren wanneer ik wil.

Tenslotte is een pelgrimstocht ook een tocht om dicht bij jezelf te komen.
En zo onder het fietsen kun je lekker je gedachten laten gaan, genieten van de omgeving en te beseffen hoe luxe het is om dit te mogen doen.

Morgen eerst op zoek naar een fietsenmaker en dan hopelijk met een nieuwe spaak weer "en route"

á demain, Frans

  • 21 Juli 2013 - 20:31

    Jeannet:

    Ik wens je succes bij de fietsenmaker.
    Ik hoop dat hem gauw vindt en dat je snel weer verder kunt met alle spaken
    In je wiel!

    Au revoir,Jeannet

  • 21 Juli 2013 - 21:06

    Chris En Louise:

    Ben blij, dat alles weer in orde is en jij gewoon verder fietst. Gisteren ben ik een beetje geschrokken!Maar je weet...(alles wird gut)... Geniet van een rustige avond en wij wachten op het volgende bericht van jou.
    groetjes van de Bentheimer

  • 22 Juli 2013 - 13:46

    Esra:

    Hoi opa
    Ik heb net samen met oma op de kaart gekeken waar je nu bent
    Heel dicht bij Parijs.nog een paar dagen en dan gaan wij met vakantie
    Lekker in het zonnetje in Turkije als wij terug zijn ben jij misschien ook al
    Terug en ik wens je nog een heeeeeele!!! Leuke reis

    Heel veel kusjes van esra

  • 22 Juli 2013 - 17:04

    The Kiremit's:

    en...nog lekker genoten van gepofte kastanjes of bieten, ik zou gaan voor de schelpdieren....
    maar ik las al dat het waarschijnlijk een gebakken eitje is geworden....ook lekker.
    De KPN werkt niet echt met je mee.....vandaag alweer telefoonstoringen gemeld op het nieuws.
    En vooral in Frankrijk !!!
    Het is hier vandaag ook lekker tropisch.....al zijn bij ons de bidons iets makkelijker te vullen ;-)
    Hopelijk heb je vandaag een fietsenmaker kunnen vinden.

    Wij gaan nog ff zwemmen en een sapje drinken aan het terras.

    cheers !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cires-lès-Mello

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 65361

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: