Les Rues- des - Vignes -Chiry/ Ourscamps 102 km - Reisverslag uit Chiry-Ourscamp, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Les Rues- des - Vignes -Chiry/ Ourscamps 102 km - Reisverslag uit Chiry-Ourscamp, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Les Rues- des - Vignes -Chiry/ Ourscamps 102 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juli 2013 | Frankrijk, Chiry-Ourscamp

Vanmorgen ben ik om 8.00u vertrokken en ik werd heel vriendelijk uitgezwaaid door Madam, de campinghoudster. Ze vertelde mij precies hoe ik weer op de goede weg moest komen. Toch wel aardig, die Fransen! Na vijf minuten zat ik weer "op de route!"
Die ging vandaag via Bantouzelle - Le Catelet naar Lehaucourt waar ik het Canal st. Quentin heb gevolgd. Vlakbij St. Quentin ontspringen de Somme en de Schelde. Ik bevind mij nu in de Picardie. Het was even een welkome verandering na al dat klimmen.
De weg langs het kanaal liep tot St. Simon. Daarna werd het weer klimmen en dalen via Guiscard- Bussy naar Noyon. Daar kwam ik weer een stuk langs het kanaal maar over een zeer slechte weg, een mengeling van half afgebrokkeld asfalt en zand met diepe kuilen en gaten.
Het leverde mij een kapotte spaak op. Drie kilometer voor de camping kreeg ik een lekke band waarschijnlijk door een doorn van een wilde roos.
Die groeien veelvuldig langs de kanaalweg. Dus dat werd band plakken in de brandende zon. Geen plekje schaduw tussen de graanvelden. Nu ben ik op een camping in Chiry/ Ourscamps en ik kies morgen voor een korte route om een camping bij een grotere stad te zoeken zodat ik maandag een fietsenmaker kan zoeken.
Weinig mensen tegen gekomen vandaag maar als je iemand tegen komt wenst hij je steevast Bon Camino! Zoals ik al schreef, best aardig, die Fransen. Zo voel ik mij wel een echte pelgrim. Toen ik een lekke band kreeg dacht ik 'zie je wel, een pelgrim moet boete doen"
Nu zit ik lekker relaxed voor mijn tentje met een bordje pasta en bedenk dat het soms even tegen zit maar dat ik hier vrijwillig voor kies en het eigenlijk ook wel naar mijn zin heb. Ik hoef toch " alleen maar te fietsen?''

Morgen gewoon weer verder, gegroet, Frans.

P.s. Ik heb nog twee foto's toegevoegd -aankomstpoort camping.

  • 20 Juli 2013 - 21:49

    Chris En Louise:

    jammer, dat je zo weinig mensen tegenkomt. Het is ook vakantietijd......misschien gaan ze dan liever ergens anders heen. Er word toch altijd over gesproken, dat je op deze route jezelf vaker tegen zult komen en ik heb het gevoel dat je dat vandaag gebeurt is.
    We zijn toch erg trots op je, dat je deze fietstocht op je neemt en er ook veel plezier aan hebt.
    Denk eraan onderweg...je bent niet alleen...we denken de hele tijd aan je en fietsen in gedachten mee.
    hopenlijk is er morgen snel een fietsenwinkel gevonden, die ook op zondag willen helpen.
    Fiets voorzichtig verder en gun je een pause in de buurt van restaurantjes, cafeetjes en gezelligheid.
    pas goed op jezelf en drink een Weizen (fürs Gemüt).
    Chris en Louise

  • 21 Juli 2013 - 18:34

    Janversluis,:

    Wij hebben er vandaag weer een beetje veel klimmetjes gehad en hopen dat je de rest zonder lekke band kan fietsen groetjes Jan en Bram?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 65665

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: