Denderhoutem- Saméon 114 km. - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Denderhoutem- Saméon 114 km. - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Denderhoutem- Saméon 114 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Juli 2013 | Frankrijk, Saméon

Vanmorgen heb ik maar eens "uitgeslapen" en ben pas om 8.30u vertrokken van de camping. Weer een prachtige route langs het riviertje de "Dender" Het fietsen gaat heerlijk. Het zonnetje schijnt en de wind in de rug! Maar ik weet niet waar Jan Versluis al die Compostela gangers tegen komt, want ik zie ze niet. Zo af en toe kom ik een "gewone" fietser tegen. Ik heb het er nog over gehad met het echtpaar van gisteren en die was het ook al opgevallen. In het voorjaar is er weinig gefietst op deze route door het slechte weer dat is bekend, maar in deze periode is het meestal druk met "langeafstandfietsers 'Men heeft dan vakantie en dan "moet het gebeuren!' als je de internetberichten een beetje volgt. Nou ja, het zij zo. Omdat er weinig over het fietsavontuur te vertellen valt, moet ik de plaatsjes waar ik door kom maar iets uitgebreider beschrijven. ( Ik lees onderweg veel over de omgeving in het boekje "Langs Pelgrimswegen naar Santiago")
Ik ben vertrokken uit Denderhoutem en via Ninove naar Geraardbergen gereden. Dit ligt aan de rand van de vlaamse ardennen. De "muur"van de 110meter hoge Oudenberg staat bij menige wielrenner in het geheugen gegrift. Op de markt staat ook een manneke pis. Deze stamt al uit 1459 en is veel ouder dan zijn Brusselse broer. Na Geraardbergen kreeg ik geen bergen maar heuvels voor de kiezen. Deze hellingen zijn niet zo stijl (4 tot6%) maar daarvoor wel erg lang. Normaal zeg je dan tegen jezelf na een beklimming komt een afdaling maar vandaag dacht ik" Na deze afdaling komt weer een beklimming!!"
Omdat er weinig schaduw is, was het behoorlijk zweten maar daar hebben ze gelukkig op elke camping douches voor. Al klimmend en dalend kwam ik langs Lessines- Houtain- Maulde in Tournai waarna ik snel de Franse grens naderde. ( Weer een vlaggetje, Frank!)
Ik ben nu in Saméon op een camping met hoofdzakelijk vaste plaatsen. Ik kies liever voor een doortrekcamping, maar soms moet je nemen wat er is. 114km. vond ik genoeg voor vandaag.
Morgen weer verder, hopelijk tot Seucourt-le-Grand.

á Demain, Frans

  • 18 Juli 2013 - 20:43

    Tara:

    hallo Opa, ik logeer bij Oma. We hebben samen pannenkoeken gemaakt en opgegeten.
    Het was heel lekker. Nu zijn we aan het pesten en ik heb gewonnen. Veel plezier op je reis Jammer dat je nog zo lang weg blijft maar oma zegt dat Frankrijk heel groot is.Dikke knuffel van Tara en Oma.

  • 18 Juli 2013 - 21:07

    Rob:

    Ha broer,

    zo te lezen ga je erg lekker. Ruim 500 km in 4 dagen. Wordt het niet tijd dat je het een beetje rustiger aan gaat doen? Als je dit tempo blijft fietsen ben je na 4 weken al weer thuis. :-)

    Wij zitten lekker op een camping in Novigrad te Istrie (Kroatie)
    Hier is de wifi trouwens gratis en over de hele camping te ontvangen. :-)

    we wensen je heel veel fietsplezier. Die pelgrims kom je vanzelf tegen. Waarschijnlijk op het moment dat je het niet verwacht.

    Ik blijf je volgen en meld me wel weer met een berichtje.

    Groet,
    Rob, Ellen, Daniel en Anne.
    (Thomas wou niet meer mee. :-( )

  • 19 Juli 2013 - 09:41

    The Kiremits:

    Hallo opie !!!

    Wij zijn lekker aan het uitslapen terwijl jij alweer lang aan het fietsen bent.
    Verschil moet er zijn.
    Hier staat een stralende zon en een heerlijk zwembad op de planning.
    We hopen dat je leuke mensen tegen komt vandaag.
    En verder wensen we je....een heerlijke route, lekker weer en veel fietsplezier.

    Een knipoogje van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 65369

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: