Saméon - Les Rues-des- vignes 56 km - Reisverslag uit Les Rues-des-Vignes, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Saméon - Les Rues-des- vignes 56 km - Reisverslag uit Les Rues-des-Vignes, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Saméon - Les Rues-des- vignes 56 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juli 2013 | Frankrijk, Les Rues-des-Vignes

Vandaag heb ik 84 km gereden maar ben op de route maar 56 km. opgeschoten. Ik heb n.l. vanmorgen 28 km rondgezworven om een telefoonwinkel te zoeken. Iedere Fransman loopt hier rond met een mobieltje maar niemand weet waar je ze kunt kopen. Het enige wat ze mij vertelden was Centre Commercial. Met hulp van mijn fiets gps opgezocht waar die was, maar helaas daar aangekomen bleek de telefoonwinkel niet meer te bestaan. Dus op zoek naar een volgende Centre Commercial
Ja hoor, daar verkochten ze prepaid internetkaartjes. Toen bleek dat een frans kaartje helaas niet in mijn "dongle' werkt. Dus toch maar een mobile wifi gekocht. Toen ben ik maar eerst even voor de winkel gaan zitten om alles uit te proberen en ja, hoor de wifi werkt Dus vanaf nu heb ik mijn eigen internet totdat mijn prepaid beltegoed op is. Dan wordt het opladen een nieuw avontuur! Dit moet dan weer bij de Tabacwinkel. Ach, het is allemaal zo logisch. Alles met "de Franse slag" zullen we maar zeggen. Waarom al dit gedoe? Vorig jaar heb ik tijdens mijn fietstocht al mijn verhaaltjes telefonisch gemeld aan het thuisfront waarna Jeannet alles op internet plaatste. Als grote verrassing kwam toen de vette telefoonrekening. Nou moet een pensionado op z'n centen letten dus heb ik mij de afgelopen periode verdiept in dit probleem. Ik heb nu een kleine, lichte laptop bij mij, heb een dongle aangeschaft en dan zou een Franse prepaidkaart voldoende zijn om alles goed te laten verlopen, dus niet! Dus nu een mobiele wifi. Of al deze aanschaffingen het waard zijn moet blijken. Ik kan dus nu e-mailen met "thuis" om zo mijn belevenissen over te brengen zodat Jeannet ze kan plaatsen. De afspraak met haar is dat ik mij 2x daags meld via sms of whatsapp.
Tja en dan mag je een paar weken fietsen, maar dat is oké! Met al dat zoeken was ik 13,5 km van de route afgedwaald dus die moest eerst weer opgezocht worden. Bij Abscon kwam ik weer op de goede weg en ben zo al klimmend en dalend via Marquette- en- Ostrevant en Cambrai in Les Rues- des- Vinges aangekomen.
Hier sta ik op een camping van een oud vrouwtje die een bed en Breakfast en een camping heeft. De camping bestaat uit een grasveldje achter een boerenschuur en de douche en w.c. zijn 'gewoon' in het woonhuis. Hier kan alles. In Nederland moet je aan allerlei voorwaarden voldoen en hier maakt niemand zich druk over dit soort kleine campings, althans niet in deze kleine dorpjes. Ik zal morgen even een foto maken van de aankomstpoort!
Morgen weer een "gewone' fietsdag met steile en minder steile hellingen tot 10% Genoeg mensen gesproken vandaag, heb mijn Franse taal aardig "opgehaald". Mijn Franse leraar kan trots op mij zijn! (het komt wel goed met die jongen, maar Frans is zijn hobby niet, sprak hij toen)

Ga zo even mijn potje koken want een restaurant heeft deze camping niet (ha ,ha, restaurant, daar heeft Madam vast nooit aan gedacht!)

Fietsen gaat prima en zoals Trudy v Kessel zegt "Laat de pedalen maar draaien" dus dat ga ik morgen weer doen!

tot morgen, Frans

  • 19 Juli 2013 - 21:03

    Jeannet:

    Had je wel graag willen zien zitten... Met je volgepakte fiets naast je en dan laptop op schoot voor zo'n Centre Commercial. Jammer dat daar geen foto's van zijn. Weinig kilometers maar geen echte rustdag zo! We moeten maar direct met vakantie naar Frankrijk in September. Het gaat zo goed met de Franse taal! Dat moet je "vasthouden"

    Heb nog niet gehoord en gelezen wat "de pot" schaft. Je kon natuurlijk mooi inkopen bij de Centre Commencial.

    Groeten aan de Madam.

  • 19 Juli 2013 - 22:34

    Jan-Willem & Gertie, Alphen A/d Rijn:

    Zo zie je maar weer welke drempels je moet overwinnen om het contact met het thuisfront te onderhouden. Het kost wat tijd maar is te verwaarlozen als je er straks, aan het eind van de rit, op terugkijkt.
    We volgen je dagelijkse stukjes. Zien er goed uit ! Volgens ons zit de "vaart" er goed in.
    Lekker doorgaan zo. We hopen voor je dat de wind uit het noorden blijft komen zodat je het dagelijkse gemiddelde op peil kunt houden.
    Veel succes verder !

  • 20 Juli 2013 - 19:27

    Bart & Nicole:

    Hoi pa,

    Ook wij lezen elke avond met veel plezier je verslagen.
    Je bent hard van start gegaan en de kilomers vlogen voorbij tijdens de eerste week.
    Frankrijk is al bereikt en de tour de Frans gaat nu echt beginnen.
    Het wordt flink warm de komende dagen dus doe het maar kalm aan.
    Wij gaan morgen lekker zwemmen in de dreilandersee.
    Hou je goed en veel plezier onderweg!

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Rues-des-Vignes

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 65548

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: