Ulvenhout- Denderhoutem 142km - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Ulvenhout- Denderhoutem 142km - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Ulvenhout- Denderhoutem 142km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Juli 2013 | België, Denderhoutem

Vanmorgen om 8.00u vertrokken van de camping. Er was geen mogelijkheid voor een ontbijt dus eerst maar eens een bakker gezocht om een paar broodjes te kopen. Na mijn ontbijt ben ik via Galden, waar De St. Jacobskapel staat, Hoogstraten, Malle naar Lier gegaan.
Lier is een mooi plaatsje met veel oude gebouwen. Het doet een beetje denken aan Brugge. Daar even een terrasje opgezocht voor een kopje koffie, zonder gebak (het kan niet elke dag feest zijn!)
Daarna via Mechelen, Londerzeel en Aalst naar Denderhoutem. Het was een mooie route maar door de warmte ging de schoonheid hiervan een beetje aan mij voorbij.
Ik heb vandaag 3 liter water gedronken en fles ice-tea. Ik heb Jeannet een berichtje gestuurd "ben al 70km. onderweg op de Jacobsroute en heb nog geen "pelgrim" gezien. Ze schreef terug" Ik denk dat die allemaal met Jan meefietsen" (Het betreft hier Jan Versluis die onderweg is naar Santiago de Compostela) Maar wat schertst mijn verbazing na Londerzeel kwam ik een echtpaar tegen die ook de Jacobsroute fietsen. Zij willen hem volgen tot Biarritz en dan volgend jaar Biarritz- Santiago. Zij staan ook op deze camping maar op een ander veldje, misschien spreek ik ze nog vanavond of morgen onderweg.
Morgen zal ik Frankrijk al bereiken. Ik probeer te komen tot Saméon of Marchiennes, maar ik moet zeggen, 129km, 120km en vandaag 142km. dat kan natuurlijk niet zo doorgaan anders ben ik bang dat ik "de man met de hamer" tegenkom en dat is niet mijn bedoeling. Het blijkt toch moeilijker te zijn om een fietscamping met wifi te vinden. Nu mag ik even bij de receptie internetten wat op zich natuurlijk ook prima is. Ik probeer zo nog een foto te plaatsen van de st. Jacobskapel.
Het blijft "een plezant "volkje, die Belgen. Eens kijken of ze in Frankrijk ook zo bereidwillig zijn!

á Demain, (ik oefen mijn Frans vast)

P.s. Ik krijg smsjes Waar zit je, precies?, als je op het plattegrondje klikt krijg je een goed overzicht!

  • 17 Juli 2013 - 21:33

    Jeannet:

    Nou zeg, jij maakt kilometers!
    Wij hebben vanmiddag ook een fietstocht gemaakt. 42km. Lekker door het Bentheimer wald
    In de schaduw.We kwamen nog een kapelletje tegen daar heeft Ilona een kaarsje voor je gebrand " op een goede terugreis voor Frans" Wat een buurvrouw, hè?

    Vergeet niet te genieten met al die kilometers per dag!

    Jeannet.

  • 17 Juli 2013 - 21:53

    Agatha:

    Je gaat als een speer zeg, er zit toch niemand achter je aan? En volgens mij hoef je ook niet binnen een bepaalde tijd terug te zijn, want je hoeft niet meer naar je "baas", of je wilt snel weer naar Jeannet?, nee, eerst genieten van je tocht. Namens Frank, gefeliciteerd, weer een vlaggetje erbij op je site

  • 17 Juli 2013 - 22:05

    Chris En Louise:

    Doe Maar kalm aan hoor. thuis is alles in orde, dus heb je de tijd om verstandig onderwg te zijn.
    We willen je zo snel hier nier terug zien. we willen ook graag nog lang jouw berichtjes lezen.
    Pas goed op je zelf. blijf gezond.
    Af en toe een langere pause doet echt goed!!!
    groetjes van de Bentheimer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 65669

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: