Gildehaus-Renkum (Doolwerth) 129 km. - Reisverslag uit Renkum, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Gildehaus-Renkum (Doolwerth) 129 km. - Reisverslag uit Renkum, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Gildehaus-Renkum (Doolwerth) 129 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Juli 2013 | Nederland, Renkum

Na een stevig ontbijt werd ik om 8.00u. uitgezwaaid en via de Lutte kwam ik in Oldenzaal waar ik mijn (oud) collega Jan Polhuis tegen kwam.
Even een praatje gemaakt en verder gefietst om via Deurningen, Hengelo (naar het bekende lied Hengelo-o-o) even pauze te houden bij de sluis van Wiene. Daarna richting Lochem, Brummen, Arnhem om de camping te zoeken in Doorwerth, gemeente Renkum. Natuurlijk ben ik over de "postbank" gereden om alvast met een kleine bergetappe te beginnen. De route had ik via "plusonline.nl/fietsen" Ik moet zeggen een prachtige route, echt een aanrader!
Onderweg veel vakantiefietsers tegen gekomen en steevast vroegen ze waar de rit naar toe ging.
Toen ik vertelde dat ik een rondje Frankrijk ging fietsen van ongeveer 3500km. was meestal de volgende vraag "Met al die bagage?" Ja, dus, 25 kilogram om precies te zijn.
Verder ben ik niemand tegen gekomen die een lange afstandstocht ging maken. Als ik overmorgen "de Jacobsroute" start hoop ik meer "lotgenoten" tegen te komen, dat schept een band zullen we maar zeggen.
Om 16.00u kwam ik op camping 'De Boersberg", de eigenaresse vertelde mij dat ik morgen direct na de camping een "puist" krijg van 10%, dit zou de "Hemelse Berg" moeten zijn. We zullen het morgen zien en ervaren.
Het was een prima fietsdag, lekkere temperatuur en weinig wind.
Een goed begin!
Breda, ik kom eraan, tot morgen, Frans

  • 15 Juli 2013 - 23:08

    Agatha:

    De "kop" is er af en met 129 km heb je gelijk laten zien dat je er zin in hebt. Succes de komende tijd,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 65364

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: