Renkum- Ulvenhout 120km. - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Renkum- Ulvenhout 120km. - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Renkum- Ulvenhout 120km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Juli 2013 | Nederland, Ulvenhout

Vannacht prima geslapen in mijn tent en vanmorgen om 8.00u vertrokken richting Ulvenhout, vlakbij Breda.
Zoals de campingeigenaresse al voorspeld had kwam er direkt na de camping een flinke heuvel van 10%. Ik kan de lezer verklappen "Dan ben je direkt wakker!"
Maar de beloning kwam, er volgde een lange afdaling en zoals Tim Krabbé schreef in zijn boek "de Renner"" Lekker knijpen in die remmen dan duurt het langer...Dit was wel het leukste stuk van vandaag. De weg ging via Heeteren langs de nederrijn door de Betuwe naar Waalwijk. Zo mooi als gisteren , zo saai vandaag. Van de 120km. heb ik zeker 90km. langs provinciale wegen gereden dus weinig fietsers en veel auto's. Na Waalwijk werd het een kaarsrechte weg over een voormalig spoor naar Breda. Hier wel veel fietsverkeer.
Nu ben ik op een camping in Ulvenhout en heb daar Rik getroffen uit de omgeving van Amsterdam. Rik fietst de "ronde van Nederland". Nu heb ik die een paar jaar geleden gefietst dus kunnen we gezellig bij een pilsje ( je moet goed drinken met dit warme weer, zeggen ze!) ervaringen uitwisselen. Vanaf morgen word ik een beetje pelgrim en zal de Jacobsroute volgen. Morgen zit ik in België en hoop tot Denderhoutem
te komen. Het gaat lekker en ik heb geen last van de warmte. We zullen het zien!

Tot morgen.

  • 16 Juli 2013 - 20:15

    Gers:

    Hallo Frans,
    Wir wunschen gute Fahrt, kein stress, viel spass und komm gesund wieder nach Hause.

    Gerd.

  • 16 Juli 2013 - 21:56

    Chris En Louise:

    jammer, dat het vandaag een beetje saai was. Leuk, dat je Rik bent tegengekomen en met hem een leuke Avond hebt. Voor morgen wensen we je een fijne dag met meer mensen onderweg waar je een praatje mee kunt maken. Pas goed op jezelf en tot schrijfs. Chris en Louise

  • 16 Juli 2013 - 22:09

    Janversluis:

    Veel succes toegewenst uit een zonnig Spanje

  • 16 Juli 2013 - 22:24

    The Kiremits:

    Een saaie dag las ik, gelukkig maakt een pilsje met gezellig gezelschap veel goed.
    En ach die 10 % die kan je wel aan toch ?
    veel plezier morgen met hopelijk iets mooier uitzicht.

    Een glimlach van ons...

  • 17 Juli 2013 - 08:34

    Tamay:

    Hallo Opa, waar ben je nu? Esra en Tara slapen nog. Ik ben al wakker.
    Zit je al op je fiets? Kus,kus,kus van Tamay.

  • 17 Juli 2013 - 12:22

    Tara:

    Hoi opa, Gaat het goed met jou? Met mij gaat het goed. wij zijn gisteravond heeeel laat naar bed gegaan, maar dat mag in de vakantie. Groetjes, Tara.

  • 17 Juli 2013 - 21:28

    Arie Smeemge:

    Hoi Frans,
    Een beetje laat ingelogd, thuis druk druk druk op zolder en in de tuin.
    Ik heb diep respect voor jou door deze fietstocht te ondernemen.
    Ik wens je een hele goede tocht toe , doe voorzichtig aan , en maak geen ongelukken.
    Ik zal je blijven volgen
    Bieb viaje.

    Saludos

    Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 65666

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: