Stokkum-Meerburch 110km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Stokkum-Meerburch 110km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Stokkum-Meerburch 110km

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juli 2020 | Duitsland, Gildehaus

Vanmorgen rond 8 uur weer vertrokken.
Veel beter geslapen, maar de rugpijn is nog niet helemaal weg.
Gisteren heb ik wel wat ingenomen, maar het is ( nog) niet helemaal voorbij.
Bij Kalkar heb ik de Limesroute " opgepakt"
Om dit te vieren heb ik koffie met appeltaart gegeten.
Deze route rijdt een stuk makkelijker omdat deze op mijn Garmin navigatie staat.
Aangekomen in Xanten heb ik het Römermuseum bezocht.
Als je de oude Romeinse route rijdt moet je, je er ook een beetje in verdiepen, vind ik.
Hier in de omgeving zijn veel opgravingen gedaan, vandaar dit museum.
Het was heel interessant alleen jammer dat de kleinere ruimtes waren gesloten vanwege de Corona regels.
Toen was het nog 70 km. naar Meerbusch, mijn doel voor vandaag.
Een prachtige route door natuurparken en langs de Rijn.
Op één plaats was het fietspad opgebroken en moest ik een omleiding volgen die begon met een trap van ruim 10 meter, ongeveer 45 graden omhoog.
Dan is een fiets met bagage zwaar kan ik verklappen.
Rond kwart over zes was ik op de camping.
Tent opgezet en gedoucht, tijd om even de omgeving te verkennen.
We staan hier met negen tent( jes) op een veld.
Eén is uit Heidelberg gekomen om familie te bezoeken, de ander komt uit Leipzig en weet nog niet precies waar hij naar toe wil, misschien naar Nederland, maar dat vertelde hij misschien omdat ik het was.
Eerst gaat hij maar eens het museum bezoeken.
Voor de tenten is hier een eigen keuken waar ik ook mijn maaltje klaar heb gemaakt.
Het was een prachtige dag om te fietsen vandaag.
Ik zit wel boven de 100km. maar het liep " gesmeerd"
Morgen richting zuiden langs de Rijn en ik zie wel waar ik ga stoppen om een slaapplaats te zoeken.
Tot morgen, Frans.


  • 22 Juli 2020 - 22:42

    Bart En Nicole:

    Vandaag de nodige kilometers gemaakt en ook nog een lange trap beklommen, respect hoor! Erg leuk om je verslagen te lezen en je avonturen te volgen. Veel succes de komende dagen en we wachten op je volgende verslag. Liefs van ons!

  • 22 Juli 2020 - 22:50

    Jeannet:

    Bij deze de hartelijke groeten van onze "fietsclub"
    Ze vonden het heel leuk dat je nog even een foto had gestuurd
    Wij hebben " maar " 50km gefietst. Maar starten ook niet om 8.00u
    Ook voor ons een prima fietstocht door de mooie " Grafschaft"

  • 22 Juli 2020 - 22:51

    Agatha:

    Blij dat je verhaal op de site stond. Na gister zo slecht geslapen te hebben en de rugpijn, was ik bang dat je opgegeven had, maar gelukkig kwam om 22.30 jouw verhaal binnen. Blij dat alles “goed” gaat en we blijven je volgen

  • 23 Juli 2020 - 18:59

    The Kiremit’s :

    Wat vervelend dat je rug nog steeds niet goed voelt.
    En uiteraard op dat moment een verrassing van een 10 km klim.
    Nog meer respect dan je al van ons had.
    We hopen dat je je rug onder controle krijgt.
    Wel fijn te lezen dat je een mooie route hebt gefietst en nog wat cultuur hebt kunnen opsnuiven.

    Sterkte met je rug en veel fiets plezier gewenst.

    We love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 65418

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: