Keulen - Remagen 60km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Keulen - Remagen 60km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Keulen - Remagen 60km

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Juli 2020 | Duitsland, Gildehaus

Hallo Allemaal,
Eerst wil ik iedereen bedanken voor de pep-talk op de site en via appjes op mijn telefoon.
Gisteren ging heel veel mis en dan denk je" waar ben ik mee bezig" Maar na regen komt zonneschijn en soms zit het mee en soms zit het tegen.
Een diclofenac en een goede nachtrust doet wonderen en dan ziet de dag er weer anders uit.
Ik heb nu besloten om het iets langzamer aan te doen, iets minder kilometers per dag.
Morgen ben ik ( als het goed is) in st Goar en daar wil ik dan twee dagen blijven.
Vandaag ben ik om 8.00u vertrokken en heb het dus rustig aan gedaan. Over het algemeen heb ik moeite met rustig aan doen Maar ja, Opa wordt een dagje ouder.....
De wegen na Keulen zijn een stuk beter dan daarvoor.
Het ging misschien, mede daardoor, ook goed met mijn rug.
Onderweg naar Remagen was het gezellig druk op de fietspaden.
Onderweg een terras gezocht om even koffie te drinken, want ik kon pas na drie uur op de camping terecht. Maar dat was geen straf, natuurlijk.
Mijn gaspotje is bijna leeg dus ik moest ook nog even op zoek naar een dealer van campinggas. Niet gevonden. Morgen maar een nieuwe poging en anders... moet ik helaas uit eten, wat een probleem!
Remagen is een interessante stad Er is hier veel gebeurt in de tweede wereldoorlog. Vorig jaar heb ik de film De brug van Remagen gezien op t.v. Ik was hier al eens eerder, maar als je de film gezien hebt kijk je toch anders tegen het restant van de brug aan.
Er is hier ook een museum over dit gebeuren.
Bij mijn vorig bezoek ben ik er geweest. Voor wie dit interessant vindt is het erg de moeite waard om eens een kijkje te nemen als je in de buurt bent.
Hier op de camping sta ik tussen veel tentjes, allemaal fietsers.
Een gezellige boel.
Ik ben blij dat ik mijn reis kan voortzetten.
Morgen dus naar st. Goar. Die camping ken ik goed, altijd gezellig
lekker restaurant en een lekker pilsje.
Daar kan ik het goed twee dagen uithouden en ik hoop dat ik dan van het hele rugprobleem verlost ben.
Het was een mooie fietstocht vandaag, niet zo warm maar wel droog. Fietsen langs de Rijn is prachtig Je komt veel mensen tegen, ziet veel schepen voorbij gaan en waar je ook kijkt de omgeving is indrukwekkend.

Tot morgen, Frans.




  • 24 Juli 2020 - 21:13

    Jan-Willem:

    Positieve berichten. Mooi !!! Kalm aan maar met de immers, dan komt het goed. Succes verder en groet van Jan-Willem & Gertie

  • 24 Juli 2020 - 21:14

    Jeannet:

    Blij dat je weer kunt lachen.

  • 24 Juli 2020 - 21:44

    Agatha:

    Het klinkt allemaal weer een stuk vrolijker. En het is helemaal niet verkeerd wat je zelf al opperde: wat minder kilometers per dag en soms een dagje vrij. Succes verder

  • 25 Juli 2020 - 13:38

    Catrien Gossen:

    Het gaat gelukkig beter met je rug en het klinkt weer positief!! Groot gelijk om er iets langer over te doen
    en af en toe een dagje vrij, je moet er ook van genieten!!
    Heel veel succes verder en de groetjes!!


    ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 65355

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: