Gildehaus-Aalten- 100 km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Gildehaus-Aalten- 100 km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Gildehaus-Aalten- 100 km

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juli 2020 | Duitsland, Gildehaus

Na een stevig ontbijt werd ik om 9.00u uitgezwaaid door Jeannet.
Ik had de route Gildehaus -Kleve gedownload via Garmin- basecamp.
Dat bleek een prachtige route te zijn maar na 50 kilometers was ik nog maar net achter Haaksbergen.
De route ging langs het Lutterzand, het amsveen en het Buurse zand, prachtig maar dankzij het mooie weer( wat natuurlijk ook fijn was) waren de bospaden soms erg " mul".
Op één van deze bospaadjes kreeg ik een flinke tak in mijn voorwiel waardoor mijn voorspatbord vervormde.
Ik heb hem er maar helemaal afgehaald. Daar heb je niet veel last van behalve als het flink gaat regenen.
Omdat de weersvoorspelling aardig gunstig lijkt, waag ik het er maar op.
In het Buursezand lagen een stel Schotse Hooglanders met kalveren op het fietspad. Daar ben ik maar heel voorzichtig langs gefietst want ik heb natuurlijk vijf knalrode fietstassen!
Voor Eibergen heb ik de provinciale weg gekozen om toch iets sneller zuidwaarts te komen.
En nu sta ik op een camping in Aalten.
De camping is behoorlijk vol. Aan de receptie vertelden ze dat ze al veel mensen moesten terleurstellen.
Maar voor een tentje van twee m2 hadden ze nog wel een plekje gelukkig.
De eerste dag is eigenlijk prima verlopen. De weergoden waren mij goed gezind en de route van vandaag was prachtig, maar schoot niet zoveel op.
Geeft allemaal niks, ik heb de tijd tenslotte.
Mijn wasje is gedaan, lekker gedoucht. Eten was makkelijk want ik kreeg een lunch en maaltijd voor vanavond mee ( net een schoolreisje, maar dan iets anders)
Bij mij staat een echtpaar met een tandem, straks maar even een praatje gaan maken wat ze zoal gedaan hebben en wat hun plannen zijn. Fietsers onder elkaar hè?

Tot morgen, Frans.

  • 20 Juli 2020 - 19:48

    Jeannet:

    Zo, de kop is eraf. Ik hoop niet dat je morgen spierpijn hebt want het waren wel 100 kilometers! Ik wens je een.prettige avond en ik hoop dat je goed zult slapen in je nieuwe tent. Tot morgen aan de telefoon

  • 20 Juli 2020 - 21:41

    Agatha:

    Zo, de eerste dag zit er op, en goed weer gehad, nu hopen dat dat zo blijft. Slaap lekker in je tentje, maar dat komt vast wel goed en morgen weer veel fietsplezier

  • 21 Juli 2020 - 07:17

    The Kiremit’s:

    Fijn om te horen dat je ondanks de dikke tak een mooie start hebt gemaakt.
    Grappig, Esra vertelde dat ze opa gebeld had en dat hij al heel ver was.
    Nu lees ik dat je voor jou gevoel niet ver bent gekomen.
    Dat komt vast wel weer goed.
    Veel plezier op je tweede dag.

    Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 65418

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: