Colombiers- Gignac 87km - Reisverslag uit Gignac, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Colombiers- Gignac 87km - Reisverslag uit Gignac, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Colombiers- Gignac 87km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Augustus 2013 | Frankrijk, Gignac

Nadat ik vanmorgen de camping van Colombiers had verlaten kreeg ik eerst een stuk onverharde weg dat niet onder deed voor het z.g. jaagpad langs het kanaal. Maar gelukkig duurde het maar 2 kilometer.
Daarna werd de weg een stuk beter!
De eerste stad die ik tegen kwam was Beziers.
Deze stad is vanaf 30 jaar voor Christus tot laat in de 16e eeuw verschillende malen verwoest door kruistochten en andere oorlogen
Aan de diversiteit van stijlen is de verwoestende geschiedenis van Beziers goed te zien.
Verder voert de route zo'n 60 kilometer door kleine dorpjes met weinig bezienswaardigheden maar met prachtige uitzichten en die maken veel goed. Ik heb dan ook maar een ruime pauze genomen met koffie en taart omdat vandaag onze tweeling kleindochters jarig zijn. Ze zijn met vakantie dus missen Opa niet maar zo heb ik toch hun verjaardag een beetje gevierd!
Je rijdt door de uitgestrekte wijngaarden en klimt langzaam omhoog de heuvels in, zodat de vergezichten steeds mooier worden.
De klimmers, die vandaag goed te doen waren, werden dus steeds met een prachtig uitzicht beloond.
De klimroute van vandaag was drie tot zes kilometer lang en allemaal tussen de 5 en de 7 %.
In de verte duiken de bergen op en ik verheug mij op een mooie rit met klimmertjes van 5km. 7% en 6km van 5%. Dit gedeelte van Frankrijk heet de Gorges de L'Hérault. Een prachtig stukje waar ik in het verleden veel te vaak door en langs gereden ben met de auto.
Ik ben niet zo'n goeie klimmer vind ik van mezelf maar met de ervaring van de afgelopen drie weken moet het lukken lijkt mij, we zullen het zien, morgen!

Drie foto's plaats ik nog bij dit stukje.

Bonjour, á demain, Frans.

  • 06 Augustus 2013 - 21:13

    The Kiremits:

    Wij hebben gisteren ook een glaasje gedronken op onze sportieve opa.
    Proost.
    De dames vonden het erg leuk dat je nog even een gebakje hebt gegeten.
    We zijn inderdaad op vakantie, maar vooral Esra mist opa en oma wel...en al haar knuffels.

    Geniet nog even van het prachtige uitzicht en voor morgen weer een mooie fietsdag gewenst.

    tot gauw !!!

  • 06 Augustus 2013 - 21:14

    Tara Kiremit:

    hallo lieve opa,
    hoe gaat het met jou, fijne pauze gehad met het taartje.
    het taartje was vast lekker.
    Wij hebben een leuke verjaardag gehad.
    Tot gauw.

  • 06 Augustus 2013 - 21:15

    Esra Kiremit:

    Hoi Opa,

    wat lief dat je voor ons nog een taartje hebt gegeten.
    gisteren op ons feestje heeft mama lichtgevende ballonnen gekocht.
    nog veel plezier.

    en tot heel heel heel gauw.

    kus kus kus.

  • 06 Augustus 2013 - 21:17

    Tamay Kiremit:

    hoi opa,

    Ben je heel erg aan het genieten op de fiets.
    het was een hele leuke verjaardag.
    ik was ook een beetje jarig.
    we gingen eerst zwemmen dat vond ik heel leuk.

    ik vond het ook leuk dat mama vertelde dat jij in je onderbroek moest zwemmen.

    kusje van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 65397

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: