Carcassonne- Colombiers 79 km. - Reisverslag uit Colombiers, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Carcassonne- Colombiers 79 km. - Reisverslag uit Colombiers, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Carcassonne- Colombiers 79 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Augustus 2013 | Frankrijk, Colombiers

Vandaag had ik weer een makkelijke dag.
Ik heb er voor gekozen om toch de Canal du Midi route te verlaten en via andere wegen naar Colombiers te fietsen.
De andere route was zo slecht dat wil ik mezelf en mijn fiets niet aandoen.
Vorig jaar had ik een aanrijding die mij een nieuwe fiets kostte en dat kan natuurlijk niet elk jaar gebeuren.
Over de d- wegen richting oost ging ik als een "speer'
Een lichte daling in de weg en de wind achter, dat fietst wel heel plezierig! Een blik op de kilometerteller gaf al snel na de camping 2000 kilometer aan. Ik vond het een beetje flauw om weer een foto te maken maar ik moet zeggen, het gaf wel een "kik".
Onderweg kwam ik nog een paar kleine klimmertjes tegen maar dat leverde weinig problemen op.
Een goede oefening voor morgen zullen we maar denken, want morgen begint het echte werk met soms lange en soms steile klimstukken van een paar kilometer.
Doordat het allemaal mee zat vandaag, het was ook niet zo warm, een beetje bewolkt, was ik vroeg op de camping.
Een prettige bijkomstigheid was dat er weer een zwembad was.
Gisteren heb ik gezwommen en aan het zwembad gelegen met mijn mooiste onderbroek (die er uit bijna uitziet als een zwembroek) omdat ik een zwembroek was vergeten mee te nemen. Maar... hier aan de receptie kon ik er één kopen dus dat probleem is ook weer opgelost.
Ik heb nog wat gelezen in het routeboek voor de terugweg en hieruit begrepen dat de natuur op deze route heel wat interessanter wordt.
Echte bergen i.p.v. heuvels.
Gelukkig is de mistral gaan liggen en zullen we afwachten hoe het morgen gaat, want dan krijg ik meteen de vuurdoop met hellingen tot 10%.

Ga straks nog een lekker pilsje drinken op de 2000km en dan
morgen maar weer "draaien met de pedalen", Frans

  • 04 Augustus 2013 - 18:26

    Jeannet:

    Gefeliciteerd met 2000,soms zwaar bevochten, kilometers.
    Je bent een Kanjer- mijn Kanjer!!!

  • 04 Augustus 2013 - 21:31

    Agatha:

    Jouw dag kan nu natuurlijk niet meer stuk met zo'n trotse vrouw. Ook namens ons gefeliciteerd met de behaalde 2000 en succes voor morgen

  • 04 Augustus 2013 - 21:46

    Bart & Nicole:

    Proficiat met de behaalde 2000 km. We vinden het nog steeds super knap van je! Zo te lezen geniet je elke dag van de mooie omgeving en fiets je met veel plezier. Wij vermaken ons prima met het mooie weer in NL veel zwemmen, zonnen, terrasjes en natuurlijk vaak bbqen.
    Succes morgen met je berg etappe!

    Groetjes van ons!

  • 04 Augustus 2013 - 23:47

    The Kiremits:

    2000 km gefietst....wat een record !!!
    GEWELDIG !!!
    Ik ga er vanuit dat dat pilsje je goed gesmaakt heeft.

    Esra was erg benieuwd of het bij jou ook zo warm is.
    maar lekker zwemmen in je onderbroek geeft natuurlijk wel de nodige verkoeling.

    Wij gaan nu heel snel slapen want we zitten hier al in de nacht.
    ( we zijn even opgebleven om er eentje op onze dames te drinken....nou ja ...thee dan.)

    Nu snel slapen.

    Trusten en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 65369

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: