Valence d'Agen- Toulouse 82 km - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Valence d'Agen- Toulouse 82 km - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Valence d'Agen- Toulouse 82 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

01 Augustus 2013 | Frankrijk, Toulouse

Vanmorgen kwam ik vanaf de camping direkt weer op de route.
Je komt wel langs diverse plaatsjes, maar je komt er niet door.
De route was eigenlijk hetzelfde als gisteren, waarmee ik de route niet te kort wil doen want hij is prachtig. Eén ding was jammer, er waren niet zoveel bomen als gisteren dus minder schaduw vandaag.
Ik kreeg nog een waarschuwing voor boomwortels maar daar heb ik niet veel last van gehad, hoewel je natuurlijk lelijk onderuit kunt gaan op z'n wortel.
Bij Moissac is dan het grote aquaduct dat als wereld beroemd wordt omschreven maar ik moet zeggen het aquaduct van Agen doet er niet voor onder.
Verder weer veel sluizen gezien en wat zo prettig is, bij bijna elke sluis is een watertappunt.
Bij één sluis kwam ik een Nederlands echtpaar tegen op een tandem. Ik dacht "Daar zul je ze hebben dé tandem uit Oestgeest" ( Bekend van de site van Jan) maar nee, ze kwamen uit Friesland.
Ze reden de Canal du Midiroute maar reden 60 tot 70 km. per dag,
want meer kon hun achterwerk niet aan, volgens hen. Ze sliepen in chambres d'hôtes. ( bed en breakfast).
Ze maakten zo'n grote fietstocht voor de eerste keer en toen ze zagen hoeveel kilometer ik al gefietst had wisten ze het zeker. Ik had geen last van zadelpijn! De kilometerteller staat op 1840,5 Ik denk dat ik ongeveer op de helft ben!
Ik heb weer een camping gevonden op 500 meter van de route.
Vanaf morgen volg ik de Canal du Midiroute want het Canal de Garonne houdt hier op.
Het doel voor morgen is Carcassonne, een historische vestingstad.
Op doorreis zijn we ooit gestopt om het één en ander te bekijken maar ik denk dat ik morgen maar een camping voor twee nachten boek om daar eens uitgebreider te gaan kijken.
De temperatuur was hoog er zou wel eens onweer kunnen komen.
Maar dat merk ik dan wel weer, Bonjour, Frans.

  • 02 Augustus 2013 - 16:16

    Jeannet:

    Ik zal je even de mail doorgeven

    Hallo Frans,

    We proberen je reisverslagen te volgen en met jou door La France te crossen.
    Helaas zijn de kleine lettertjes voor ons een probleem. Wij vertrekken vandaag met Janine en Paul naar de Utrechse heuvelrug.
    Nog veel reisplezier, Betsie en Ginus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 65405

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: