La Réole- Valence-d'Agen 123 km - Reisverslag uit Goudourville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu La Réole- Valence-d'Agen 123 km - Reisverslag uit Goudourville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

La Réole- Valence-d'Agen 123 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

31 Juli 2013 | Frankrijk, Goudourville

Vanmorgen na vertrek ging de route direkt langs de rivier de Garonne en een paar kilometer verder reed ik langs het Canal du Garonne.
Op deze route geen klimmers meer.
Wel een prachtig fietspad onder grote platanen dus heerlijk in de schaduw. Ik heb gehoord dat er langs deze route 60.000 bomen staan om de oever te verstevigen!
Onderweg zie je links en rechts maisvelden en wijnbouw voorbij komen.
Verderop kwam ik langs veel perzik en kiwiplantages.
Ook veel sluizen op de route, ik ben er vandaag wel 12 tegengekomen.
De prachtige route loopt langs één van de oudste kanalen die op de werelderfgoedlijst staan.
Je komt niet door dorpen en plaatsjes of je moet echt van de route afwijken.
ik heb veel foto's gemaakt waarvan ik er een paar op de site zal plaatsen.
Morgen kom ik bij het Canal du Midi en over een wereldberoemd aquaduct bij Moissac

Gisteren op de camping nog een stel Belgen getroffen. Twee echtparen , vijf kinderen en een oma. Zij fietsen van Bordeaux naar Séte. Ik heb een routekaart van hun gekregen van Toulouse naar Séte. Ik had er één gekocht van Bordeaux naar Toulouse dus deze ontbrak nog. Ze blijven aardig, die Belgen. Vandaag nog een heel gesprek gevoerd met een Franse fietser. Ja,ja, alles in het Frans!

Ik ben nu bijna ter hoogte van Toulouse en het gaat prima, gegroet, Frans.

  • 31 Juli 2013 - 20:35

    Jeannet:

    Ik schrijf deze reactie namens de buren.
    Ze kunnen je verslag helaas niet lezen, maar informeren bijna dagelijks.
    Vanmiddag heb ik hun de route laten zien en de foto's.
    Ze zijn erg onder de indruk.
    Ilona is bang dat je zo mager als een lat terug komt.
    Mecky denkt dat je wel op tijd terug bent voor het uitstapje naar Lüneburg
    Ze wensen je een goede reis verder en verheugen zich op je verhalen .

    Ilona, Berthold, Hermann, Mecky en Monica

  • 31 Juli 2013 - 22:37

    Jan:

    Heb ook een stuk gefietst verleden jaar prachtige route op en paar boomwortels na
    Gaat heel goed met je de kilometers vliegen onder je door
    Groetjes Jan

  • 01 Augustus 2013 - 08:42

    Catrien:

    Hoi Frans,
    Ik wil toch even reageren! Wat heb je al een eind gefietst! Ik lees elke dag even je verhalen en vind het prachtig! Wat een prestatie zo in je eentje! De helft heb je er nu opzitten hè?
    Ik wens je nog een goede reis en doot hèènig an!!
    Groetjes Catrien.

  • 01 Augustus 2013 - 10:57

    The Kiremits:

    Jeetje , die belgen, met 5 kinderen en een oma op fietsvakantie, dit bevestigd toch wel wat.
    knettergek !!!
    En zo te lezen heb je je frans ook weer aardig opgehaald, hihihi goed hoor.
    Fijn te lezen dat je momenteel langs mooie routes komt.
    we zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Hier ligt half de familie onder de bepanthene.....knetter verbrand gisteren op de boottocht.
    En we hebben nog zo rekening gehouden met schaduwplekken....het heeft niet mogen baten.

    vandaag een rustig dagje in de schaduw geplant.

    We vinden het echt een super prestatie wat je weer neerzet.

    from Turkiye with love.........

  • 01 Augustus 2013 - 10:58

    The Kiremits:

    ik zag nu de foto's pas.....

    Prachtig !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 65413

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: