Nanteuil - en-Valée - Aubeterre-sur-Dronne 112 km - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Nanteuil - en-Valée - Aubeterre-sur-Dronne 112 km - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Nanteuil - en-Valée - Aubeterre-sur-Dronne 112 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

29 Juli 2013 | Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Gisteravond kwam ik tot mijn verbazing weer het echtpaar tegen die ik in België ook al had getroffen. Zij willen fietsen tot Biarritz en dan volgend jaar Biarritz - Santiago de Compostela.
Grappig dat we elkaar niet eerder tegen kwamen terwijl we toch het zelfde tempo "draaien" naar nu blijkt.
Het was hun ook al opgevallen dat er zo weinig fietsers zijn op "de route". Ze zijn nog wel twee dames tegen gekomen die dezelfde route fietsen als waar ik mee bezig ben. Nu hoorde ik dat ze maar 40 tot 50 kilometer per dag fietsen dus de kans dat ik hun tegen kom is klein.
3400 km en dan maar maximaal 50 kilometer per dag daar gaan toch heel veel dagen fietsen in zitten. Ik hou het maar bij mijn eigen tempo, heb ik besloten!
Gisteravond kwam ik er trouwens achter dat ik geen dag eerder op de camping had moeten komen want een dag eerder was er een windhoos geweest. Tja, een beetje geluk moet je ook hebben. Wat dat betreft zijn de weergoden mij gunstig gezind!

Vanmorgen vertrokken richting St. Gourson, Valence (inderdaad nog een Valence), St. Armant de Bonnieure en Jauldes.
Allemaal kleine dorpjes waar weinig over te vertellen valt. Het was vandaag de zwaarste etappe tot nu toe.
Uiteindelijk kwam ik in Angoulême. Dat is een vrij grote stad met nog grote delen van een stadspoort. De stad ligt strategisch aan de doorgang naar Aquitanië en moest in het verre verleden herhaaldelijk weerstand bieden aan de Moren en de Noormannen. Na de 16e eeuw trokken veel kunstenaars, dichters en wetenschappers naar de stad en de ontwikkeling van de boekdrukkunst bracht de welvaart.
Verder naar Dirac, waar ik een bakker zocht.
Ik kon er geen vinden tot ik een dame zag met een stokbrood. Dus ik heb haar maar even naar een bakker gevraagd. Ze ging met mij mee en tot mijn verbazing stonden we even later voor een automaat waar je stokbrood uit kon halen.
Nou kom ik al jaren in Frankrijk maar dit was nieuw voor mij!
Eigenlijk wel een verarming dat hier ook al de automatisering toeslaat.
Zo'n Franse bakker heeft toch wel wat.
Voor wie het interesseert, het stokbrood smaakte prima en vers.
Na diverse dorpjes kwam ik in Aubeterre- sur- Donne.
Om daar te komen moest ik een zeer steil klimmetje omhoog. De camping ligt aan de voet van de klim, dus ik heb maar eerst mijn tent opgezet en ben toen zonder bagage omhoog gefietst naar het dorp
Nou daar was ik gauw klaar mee. Het hele terras zat vol met Engelsen die al behoorlijk wat alcohol achter de kiezen hadden, dus daar ben ik maar niet gebleven. De camping is bijna "complet" maar mijn tentje mocht er nog op.
Toen ik gedoucht had zag ik dat het echtpaar van gisteravond ook nog een plekje had gekregen.
Morgen Bordeaux en dan zit voor mij de Jacobsroute er op en ga ik verder met de canal du midi -route.
Ik ben vandaag 14 dagen onderweg en heb 1500 kilometer op de teller staan! Dus alles verloopt volgens plan!

Op naar Bordeaux, tot morgen, Frans.

  • 29 Juli 2013 - 22:30

    Nathasja :

    Hoi Oom Frans,
    Ik heb nu een aantal verslagen achter elkaar gelezen en vind het echt top dat je dit doet!!! Heel veel succes!! Blijf jou volgen ;-)!!
    Groetjes Nathasja

  • 30 Juli 2013 - 13:38

    Jeannet:

    Gefeliciteerd, Pelgrim af.

    Het eerste gedeelte van de reis zit erop.
    Nu langs het Canal du Midi,moet erg mooi zijn lees ik overal, dus genieten!!

    Jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 65412

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: