Lansberg-Asbach Bäumenheim115km - Reisverslag uit Asbach-Bäumenheim, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Lansberg-Asbach Bäumenheim115km - Reisverslag uit Asbach-Bäumenheim, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Lansberg-Asbach Bäumenheim115km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Juli 2012 | Duitsland, Asbach-Bäumenheim

Soms zit alles mee en soms zit alles tegen. En vandaag zat er veel tegen. Vanmorgen vertrokken richting centrum om een nieuwe fietskaart te kopen. Vlak voor de VVV zwabberde mijn achterwiel en jawel een lekke band. Waar is hier een fietsenmaker?
1km verderop (natuurlijk op een berg)
dus maar even een wandelingetje gemaakt Aangekomen zag ik een prachtige fietsenzaak met bordje Heute
Ruhetag.Dus..bagage van de fiets, fiets op de kop en plakken.Nou heb ik een bescheiden pompje bij me dus maar even een garage opgezocht. Alles weer op en ingepakt en vrolijk mijn weg vervolgd. 6km verder...Jawel weer een lekke band.
Ik was inmiddels in een bos, maar kwam een trimmer tegen.Die wist
de volgende stad is ongeveer 8km verderop. Dat was dus weer een wandeling. Ik had inmiddels wel begrepen dat ik een nieuwe binnen en buitenband nodig had. Anders had ik
het wel op kunnen lossen.Na dit oponthoud kon ik mijn weg vervolgen met een nieuwe binnen - en buitenband en nog 3 reservebanden. Noodgedwongen heb ik de route moeten wijzigen omdat ik vandaag op zekerheid moest fietsen en wandelen.Dus via steden en dorpen. Maar ondanks alles heb ik mijn doel voor vandaag bereikt. Ik ben op de camping in Asbach Bäumenheim.Naast mij staat ook een fietser met tent,hij was gisteren ook
op de camping.Als ik op deze dag terug kijk had ik wel wat tegenslag maar het weer was prima,de omgeving prachtig en de klimmetjes waren goed te doen.Inmiddels heb ik nieuwe banden ( voor en achter) en een nieuwe velg dus vol vertrouwen vervolg ik mijn route Geloof het of niet ik vind het nog steeds leuk,zit lekker in mijn vel en ga ervan uit dat ik "gewoon" naar
huis fiets.

  • 18 Juli 2012 - 19:00

    The Kiremits:

    jeetje over tegenslag gesproken...
    wel fijn dat het allemaal toch nog best snel is op te lossen....maar twee keer achter elkaar drukt de pret natuurlijk wel wat.
    maar we geloven er zeker in dat je ook de terugweg fietsend gaat halen.

    dikke kus van ons.

  • 18 Juli 2012 - 19:29

    Jeannet:

    Volgens mij kom je met (bijna) een nieuwe fiets thuis! Maar fijn dat het je humeur niet verpest heeft. Misschien even tijdens de wandeling van 8km. op je fietsschoenen? Dat was natuurlijk wel balen... Maar ik weet het zeker,als je matriaal je niet in de steek laat komt het helemaal goed en haal je de eindstreep-Westring 30!!!

  • 18 Juli 2012 - 19:47

    Chris En Louise:

    Waarom moet je alles zo spannend maken!!? Ik kan me goed voorstellen, dat je wel even..... hebt.Hopenlijk gaat de reis nu met minder problemen verder en we wensen je in ieder geval het allerbeste.Niet vergeten toch even een beetje zon door te sturen.Dankjewel.
    Fijn, dat je nog steeds zo goed te pas bent en je pakt deze reis...daar zijn wij het helemaal over eens.
    Voor morgen meer geluk en heel mooi weer.

  • 19 Juli 2012 - 08:44

    Agatha:

    Ja, wat heet tegenslag, als je gaat fietsen loop je de kans op een lekke band, maar ja , 2 keer achter elkaar, dat is balen. Maar je gaat nog als een speer, zelfs met 2 lekke banden en stukken lopen red je het nog om meer dan 100 km te fietsen, dus we vertrouwen er op dat je gewoon Gildehaus fietsend binnenkomt. Succes weer verder en hou alles heel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 65417

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: