Düren-Remagen 95,5 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Düren-Remagen 95,5 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Düren-Remagen 95,5 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Juli 2012 | Duitsland, Remagen

Gisteravond toch nog gezelschap gekregen van fietsers.
Eén man met fiets en tent en een vrouw/man combinatie met fietsen en tent.De vrouw kwam uit Nederland en de man(jongen) kwam uit Frankrijk. Het zag er een beetje grappig uit. De vrouw was ruim de 60 gepasseerd en de jongen was amper 25.Het was echt een stelletje. Tja even moest ik denken aan het gezegde "op een oude fiets moet je het leren", flauw hé? Vanmorgen om 8.00u vertrokken en een prachtige tocht gefietst door veel landbouwgebied met een prachtig uitzicht op de Eifel. Later de Rijn gevolgd en toen begreep ik Jan die me gisteren succes wenste met de heuvels. Ik begrijp nu ook waarom ik zoveel versnellingen op mijn fiets heb. Ik heb ze denk ik allemaal gebruikt vandaag! Nu ben ik op de camping in Remagen, net voorbij Koblenz. Het is hier erg gezellig want hier zijn meer gekken zoals ik.
Heb net een hele poos gepraat met 4 fietsers uit Australië. Ze komen uit Amsterdam en fietsen naar Zwitserland. En ze hebben gelijk want zo zie je veel van Europa. En...ze hebben lol.Twee op een tandem en twee losse fietsers. Straks even een praatje maken met de anderen hier.
Morgen wordt het een "Rijnreisje" en is het doel St. Goar.

  • 05 Juli 2012 - 17:25

    Agatha:

    Zo te lezen vermaak jij je prima en tot nu toe heb je het weer ook lekker mee. Wij hebben deze vakantie ook in Remagen op een camping gestaan en als het dezelfde camping is, dan is het er erg gezellig Veel fiets plezier weer verder en we horen/lezen het wel weer

  • 05 Juli 2012 - 17:44

    Agatha:

    P.s het was golden meille

  • 05 Juli 2012 - 18:54

    The Kiremits:

    Hoi Hoi,

    Het klinkt allemaal erg gezellig.
    Leuk mensen tegen te komen met de zelfde hobby. Dat geeft direct weer veel gespreksstof.
    Ik las dat je de eerste bergetappe hebt overleeft.
    Maak er een gezellige avond, we hopen dat het weer je morgen mee zit.
    dikke kus van ons.

  • 05 Juli 2012 - 20:32

    Hans Olthoff :

    Frans wij wensen je nog veel fietsplezier toe, ik vind het een knap werk.
    Veel succes gewenst.

    Groeten Olly

  • 06 Juli 2012 - 14:48

    Loes En Jan:

    Best Frans
    Met belangstelling volgen wij jouw fietstocht en al ben nog maar pas onderweg, onze bewondering is groot.
    Zoals ik je al schreef bijna de dezelfde afstand als de Tour, wat een prestatie.
    Wij lezen , dat je leuke mensen ontmoet en dat is ook interessant, heel veel mooie momenten gewenst en vriendelijke groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 65418

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: