Suze- la- Rousse - Crest 77km. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Suze- la- Rousse - Crest 77km. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Suze- la- Rousse - Crest 77km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Augustus 2013 | Frankrijk, Crest

Vannacht dacht ik dat de zondvloed begonnen was.
Het onweerde en regende zo verschrikkelijk hard, dat heb ik alleen nog maar in de tropen meegemaakt.
Het ging de hele nacht zo door en vanmorgen regende het nog.
Dus helaas moest ik alles drijfnat inpakken.
Ja en... nat is nat, we moeten toch verder We (mijn fiets en ik)..
Op pad gegaan via La Baume- de Transit naar Valréas en Taulignan,
een mooi middeleeuws stadje met een oude kern, omgeven door elf torens.
Het regende nog steeds en de kleine stroompjes die ik tegen kwam waren kolkende rivieren geworden.
Snel door naar Aleyrac en La Bégude-de-Mazene.
Hier begonnen de lange en steile klimstukken weer richting Saoû.
Maar het werd steeds lichter en uiteindelijk werd het zelfs droog. Hoera!!
Na klimmers van 5km. 5% en 2km. van 10% door de bergen kwam ik in Crest.
Ik had me voorgenomen vandaag niet zover te fietsen om zo snel mogelijk de boel weer droog te krijgen, maar ik moest toch nog 77km. fietsen om onderdak te vinden.
Maar nu ben ik hier , de zon schijnt en dan zet je een drijfnatte tent op en met de zon was hij in 10 minuten weer droog. Dat is toch altijd heel plezierig van deze omgeving.
Ach en als je dan zelf weer lekker gedoucht hebt dan is een regenachtige dag gauw vergeten.
Volgens de "deskundigen" hier op de camping blijft het weer voorlopig droog, dus hopelijk wordt mij zo'n avond en nacht als gisteren verder bespaard!

Morgen weer "gewoon" verder, groeten, Frans

• 09 Augustus 2013 - 20:08

Loes:

hallo frans, ik heb je mooie reisverhalen allemaal gelezen, je maakt nogal wat mee zoals vannacht, dat was niet zo prettig, gelukkig is het allemaa goed afgelopen. Je zit nu in de buurt waar wij vaak op vakantie zijn, het plaatsje valreas kennen we goed. Het gaat hier allemaal goed, we wensen je een goede reis en hopen je in goede gezondheid weer in Nederland te mogen ontmoeten. loes klok