Crest - Hauterives 92km. - Reisverslag uit Hauterives, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Crest - Hauterives 92km. - Reisverslag uit Hauterives, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Crest - Hauterives 92km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Augustus 2013 | Frankrijk, Hauterives

Ondanks de dreigende luchten is het vannacht droog gebleven, zoals de "deskundigen" van de camping al voorspelden.
Ik kon dus alles weer droog inpakken en gewoon weer op pad!
Het was een pittige start.
500 meter van de camping begon een klim van 13km. 5% richting Chabeuri en Vaunaveys-la-Rochette.
Daarna kreeg ik een "muur" voor me van 400 meter 18% (!)
Dat was teveel voor mij, dus dat stuk heb ik gelopen.
Toen nog een paar honderd meter van 9% en 10% tot Montverdre en daarna werd het redelijk vlak met kleine klimmertjes tot Romans.
Dit voorjaar waren we hier met vakantie. Het is hier echt een paradijs voor wielrenners. Wij kwamen ze overal tegen, maar die hebben geen bagage, hooguit een bidonnetje!
Na Romans kwamen er nog een paar kleine dorpjes tot Bourg-de Péage en Romans-sur-Isère.
Dit is een vrij grote stad wat de nodige problemen opleverde. Ik rij deze route tegengesteld dus zo kom ik in de stad veel éénrichtings straten tegen waar ik niet in mag. Vaak doe ik het toch met de gedachte "dit geldt niet voor fietsers", maar dat levert nogal eens heftige reakties op van de franse automobiliten.
Maar ja, "ik niet verstaan" en ga verder...
Verder naar St. Donat-sur-l'Herbasse met nog klimmertjes tot 10% over een paar honderd meter.Tot Tersanne en toen....was het afdalen naar Hauterives waar een camping was.

Onderweg kwam mij een Nederlander achterop die direkt vroeg of ik ook een Nederlander was.
Wij zijn toen samen naar de camping gefietst en staan nu naast elkaar op een veldje
Hij heet Jos en hij komt uit Lemelerveld.
Hij is al acht weken onderweg een heeft ongeveer 4800 km. gefietst, denkt hij.
Hij houdt het niet zo bij, vindt het ook niet zo interessant.
Als ik op 5 september maar thuis ben, zegt hij dan is het goed.
We rijden morgen niet meer samen want hij vertrekt pas om een uur of tien en wil maar 50km. fietsen.
IK wil echt eerder vertrekken en ook iets meer kilometers "draaien"

Au revoir, Frans.

  • 09 Augustus 2013 - 22:24

    The Kiremit's:

    Nog een groet uit het zonnige Turkije,
    Zonnig maar goed vol te houden.

    Gökmen vond het erg grappig te lezen dat je in de franse straatjes de houding "ik niet begrijp" aanneemt, dat probeert hij zelf namelijk ook wel eens, hahahaha
    Maar je kent hem hier in Turkije past hij zich erg snel aan in het verkeer dat ik liever omschrijf als "chaos".

    Verstandig dat je bij de zware klim bent afgestapt.
    Je wil nog wat kilometertjes, dus af en toe wat sparen is wel verstandig.
    En leuk dat je een nederlandse collega bent tegengekomen.
    Toch altijd leuk even je ervaringen met een kenner te delen, lijkt me.

    een mooie zonnestraal van ons.

    ;-)

  • 10 Augustus 2013 - 22:53

    Rob:

    Hé broer,

    Goed bezig man. :-)
    Heb je een paar dagen niet gevolgd en zie in ene dat je al 2/3 van Frankrijk doorkruist hebt.

    Uit je verslagen blijkt duidelijk dat je het geweldig naar je zin hebt. Tegenslagen zoals een "beetje" regen zal je niet tegenhouden. Toch?

    Nog een paar dagen in de bergen en daarna heb je volgens mij weer een redelijk stuk vlak land.

    Doe het rustig aan en zorg dat je gezond thuis komt.

    Groeten van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 65407

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: