Carcassonne- le cité 27km. - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Carcassonne- le cité 27km. - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Carcassonne- le cité 27km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

03 Augustus 2013 | Frankrijk, Carcassonne

Vandaag een kort verslag, omdat een rustdag nou éénmaal een rustdag is!
Vanmorgen lekker relaxt - zonder bagage- naar de Cité gefietst.
Toen kwam ik er al snel achter dat dit geen gunstig moment was voor een bezoekje.
Heel Frankrijk heeft vakantie en het was één groot mierennest met alleen al drie kwartier wachttijd voor de kassa, dan maar even een lekker pilsje uit de tap. Vijf euro, meneer! Nou hij smaakte meteen iets minder, ook al zei ze "meneer" tegen mij.
Ik had het dan ook snel bekeken en ben terug gegaan naar de camping om een beetje onderhoud te plegen aan mijn fiets en...lekker aan het zwembad te liggen.
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Ook heb ik uitgevonden dat ongeveer 8 kilometer na Carcassonne het fietspad langs het kanaal weer over gaat in een "jaagpad" Wat ze daar precies onder verstaan? Daar verlaat ik dus het kanaal om via D- wegen naar Colombiers te rijden waar ik dan weer een camping ga zoeken.
In Colombiers kruisen de Canal du Midi en de Groene wegen elkaar, dus vanaf maandag gaat het weer in noordelijke richting. Dus richting huis!
Trouwens..... over 5 kilometer heb ik 2000 kilometer op de teller!!!

Groeten en tot morgen, Frans.