Remagen- St Goar 91km - Reisverslag uit Sankt Goar, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Remagen- St Goar 91km - Reisverslag uit Sankt Goar, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Remagen- St Goar 91km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

06 Juli 2012 | Duitsland, Sankt Goar

Vandaag de hele weg langs de Rijn gefietst. Een prachtige weg langs leuke plaatsen met leuke boulevards.
In Koblenz heerlijk op een terrasje gezeten met een (alcoholvrij) witbier.Het weer was prima. Zo af en toe wat dreigende wolken maar over het algemeen zonnig, prima dus!Vandaag ben ik veel fietsers tegengekomen, wel zo'n 20/25. Maar allemaal de andere kant op.
Op een gegeven moment kwam ik in een dorpje met een prachtig kerkje dus..even een fotomomentje. Komt er een man bij me staan, ook een fietser met bepakking, die helemaal kapot was. Even met die man gepraat. Hij wilde naar de Bodensee, dan een rondje om de Bodensee fietsen en dan weer terug naar Nederland.
Wel gaf hij toe te weinig getraind te hebben. Ik zei hem dat er nog een paar flinke "puisten" kwamen van 10/12%. Hij schrok van mijn woorden en zei "dat red ik niet!" Dan moet ik lopen. Ik heb hem succes gewenst maar dacht volgens mij kun je beter omkeren. Hij had maar 14 dagen want hij moest weer werken. Zo heeft het pensionado zijn veel voordelen!Onderweg de mensen uit Australië ook nog tegengekomen,misschien zie ik ze vanavond weer op de camping.
Ik ben nu op een leuke camping, nederlands is de voertaal(ik schat 98% nederlanders)De camping ligt op een berg(je) en dat was 1km 4% omhoog.De menulijst in het restaurant ziet er aantrekkelijk uit en zeer gunstig geprijsd. Daar ga ik dus niet voor koken. Ik heb sinds maandag 517,83km gefietst dus mijn doel, gemiddeld 100km per dag, is gehaald.Daar neem ik vanavond een lekker pilsje op, proost!!

  • 06 Juli 2012 - 18:22

    Bart & Nicole:

    Je gaat als een speer pa!
    We lezen met plezier elke dag je verslagen en leven met je mee.
    We zijn trots dat je het zo goed volhoudt en volgens ons verveel jij je niet onderweg.
    Wij hebben vanaf vandaag allebei vakantie en zullen ook vanaf Sardinie je tocht blijven volgen.
    Heel veel succes verder!

  • 06 Juli 2012 - 18:35

    Chris En Louise:

    groetjes vanuit Bentheim en ga zo door.
    Wij vinden het geweldig, wat je daar aan het presteren bent en hopen, dat je goed op jezelf past en vele gezellige, leuke mensen leert kennen. Heb je je zalf al nodig gehad??
    gr. Chris en Louise

  • 06 Juli 2012 - 19:37

    Loes En Jan Klok:

    Beste Frans, Met belangstelling volgen wij jouw fietstocht en al ben je nog maar pas onderweg, onze bewondering is groot. zoals ik je al schreef bijna dezelfde afstand als de Tour wat een prestatie. wij lezen dat je leuke mensen ontmoet en dat is ook interessant, heel veel mooie momenten gewenst en vriendelijke groeten.

  • 07 Juli 2012 - 07:35

    Esra Kiremit:

    hallo liefe opa

    we gaan vandaag met oma en mama naar een helle groote speel tuin
    en naomi en ziva gaan bij ons
    logeren en mogen gaan we met
    naomi en ziva film middag doen

    dikke kus van esra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 65333

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: