Mainz- Wörth 120 km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Mainz- Wörth 120 km - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Mainz- Wörth 120 km

Blijf op de hoogte en volg Frans

28 Juli 2020 | Duitsland, Gildehaus

Vanmorgen eerst maar eens op zoek gegaan naar Hauptbahnhof Mainz. Ik had net mijn ticket gekocht toen een vriendelijke man mij vertelde dat de trein over vijf minuten vertrok.
Leuk, maar dat was niet haalbaar want ik had mijn fiets nog buiten staan en het juiste perron was een kwartier verder ( vanwege de liften)volgens dezelfde vriendelijke man.
De volgende trein was een uur later dus had ik ruim voldoende tijd om rustig te ontbijten.Aldus met de trein vertrokken om 9.49u en om 11.15u was ik in Aschaffenburg, 80km verderop.
Bij elke dikke boom werd gestopt, maar ja daarom heet het ook een stoptrein.
Met de fiets in de trein ging prima Ik mocht de bagage erop laten zitten maar daarom had ik ook voor dit" boemeltreintje"gekozen.
In Aschaffenburg moest ik even zoeken om weer op de route te komen en toen bleek het nog 40km. naar de camping.
Niet zo ver dus, maar om het mij niet te makkelijk te maken had ik een flinke tegenwind.
Ik zit nu op een camping pal aan de Main. Veel vaste plaatsen maar toch wel een leuk plaatsje aan het water.
Vandaag dus 120 km. opgeschoten en 40km. gefietst.
Ik ben geen winkels tegen gekomen maar ik zag dat de camping een pizzeria had, dus dat probleem is ook opgelost.
Morgen verder, groet, Frans.



  • 28 Juli 2020 - 20:28

    Agatha:

    Lees ik eerst: Mainz-Worth 120 km, denk ik: nou, die rustdag heeft hem goed gedaan, hij is er weer “helemaal”, maar ja, je hebt helemaal gelijk, ik denk dat je er nu lekker van geniet en dat is volgens mij ook de bedoeling van zo’n fietstocht en wedden dat je dan ook op een gegeven moment in Gildehaus aankomt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 65372

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: