Remagen-st. Goar 86 km. - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Remagen-st. Goar 86 km. - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Remagen-st. Goar 86 km.

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juli 2020 | Duitsland, Gildehaus

Gisteravond een gezellige avond gehad op de camping in Remagen.
Mijn tentbuurman bleek een gezellige prater en bij een paar pilsjes heb ik bijna zijn hele geschiedenis gehoord.
Maar dat was beslist niet vervelend, want hij had altijd aan het theater gewerkt in Nijmegen. Hij kende veel artiesten en vond het leuk om er over te vertellen.
Hij fietste altijd al veel en ver en nu was hij onderweg naar een plaatsje vlakbij Ludwigshafen.
Dit ging om een weddenschap met Herman Finkers.
Hij zou een kaarsje voor Herman branden op een bepaalde plek
zodat dit geluk zou brengen voor de film van Herman die op dit moment draait in de verschillende bioscopen.
De film stond ook op ons lijstje maar door corona is het er nog niet van gekomen.
Wel heb ik gelezen dat de film een groot succes is, ondanks dat het kaarsje nog niet brandt.
Vanmorgen weer rond 8.00u vertrokken richting st Goar.
Onderweg kwam ik de buurman weer tegen en zijn we samen een eind opgereden tot Koblenz.
Vanaf Koblenz heb ik van alles geprobeerd om aan een gaspotje te komen, maar het blijkt hier een heel moeilijk artikel.
In het land van de luxe campers zitten ze blijkbaar niet te wachten op een fietser die een gaspotje wil.
Hoewel.... er fietsen er hier genoeg, maar ik had natuurlijk een extra potje mee moeten nemen!
Bij de camping in Boppard( Sonneneck), fam. Versluis welbekend,
kon ik er één kopen, gelukkig.
Toen was het niet zo ver meer naar st. Goar.
Het was warm vandaag, 27 gr. en er stond een stevige tegenwind.
Het laatste stuk naar de camping is een flinke klim van 800 meter.
Halverwege moest ik even stoppen om uit te puffen en kwamen er mensen naar mij toe of alles goed met mij ging.
Zo kom je er hard achter dat de jaren gaan tellen!
Ik blijf hier in elk geval tot maandag om even een dag rust te nemen en dan zien we wel weer verder.
De hele camping staat vol. Maar een plekje voor mijn tentje was er nog wel.
Morgen een rustdag dus geen verslag, doen ze in de Tour de France ook niet, tenslotte.

Goed weekend verder en tot maandag, Frans.

  • 26 Juli 2020 - 10:38

    Nathasja:

    Geniet lekker van jouw rustdag!

  • 26 Juli 2020 - 22:10

    Esra :

    Hai opa,
    Wat leuk dat je het zo gezellig hebt en samen kon fietsen met je buurman. Oma was hier vanmiddag en ze vertelde dat je Lekker uit eten ging vanavond. Super leuk! Ik hoop dat je lekker heb kunnen uit rusten vandaag en morgen weer ver kan fietsen heel veel succes
    Xxxx Esra

  • 26 Juli 2020 - 22:34

    The Kiremit’s :

    Verstandig dat je een rustdag pakt.
    Ontzettend leuk om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet en zelfs gezellig een pilsje samen drinkt. Ik hoorde vanmiddag dat je ook erg goed geslapen hebtDat geeft goede hoop voor morgen. We wensen je morgen een superfijne fietsdag.
    We zijn supertrots op je.

    Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 65359

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: