Pieterburen-Anderen 72 km - Reisverslag uit Anderen, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Pieterburen-Anderen 72 km - Reisverslag uit Anderen, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Pieterburen-Anderen 72 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Juni 2015 | Nederland, Anderen

Vandaag ben ik dan begonnen met het Pieterpad

Het plan was eerst om vanuit huis naar Pieterburen te fietsen, maar met een kleine ontsteking bij mijn kies leek het mij toch verstandiger om de tandarts afspraak door te laten gaan.
Enfin, ontsteking is bijna genezen dus de plannen konden doorgaan.

Ik heb mij door Jeannet naar Pieterburen laten brengen en toen kon mijn fietstocht Pieterpad beginnen.

De wind kwam uit het noorden vandaag dus dat kwam goed uit op de kale groningse klei.
Nadat ik de zeehonden had uitgezwaaid ging de tocht van Eerum naar Winsum. Ik kwam nog langs restaurant "de gouden Karper" en moest vanzelf even aan zoon Bart denken, die helemaal gek van karpervissen is.
Van Winsum kwam ik in Garnwerd waar het smalste straatje van Nederland is.
Op naar "het Stad", zoals ze hier zeggen, Groningen!
Nou is het niet eenvoudig om met de fiets door Groningen te "laveren" maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.
Nog even een blik geworpen op de Martinitoren en maar weer verder gefietst.

Na het prachtige plaatsje Haren kwam ik op een schelpenfietspad wat niet zo prettig fietste.

De weg liep verder langs de Drentse Aa, met een aardig café op een driesprong.
Tijd voor een kopje koffie.
Even het thuisfront gebeld om me te melden en te vragen of Jeannet heelhuids thuis was gekomen.
Alles dik in orde dus op naar Anderen ( of all places)
Via de schaapskooi van Balloo kwam ik bij de hunebedden van Rolde.
En dan van Rolde naar Anderen, waar ik een camping wist.

Genoeg voor een middag fietsen , 72 kilometer en toch niet overal wind mee!
Over het algemeen was het prima weer, maar omdat dit gebied vrij bosrijk is was het toch wel soms fris.

De camping is erg rustig een paar "grijze koppen", dus val ik niet op!
Tentje staat, lekker gedoucht en gegeten, spaghetti, want een goeie gewoonte moet je niet veranderen!

Morgen gaat de route verder door Drenthe, een stukje Duitsland en dan bij Hesingen weer naar Nederland.
De route gaat langs De Lutte en dan slaap ik natuurlijk thuis, misschien morgen anders woensdag.
We zullen het afwachten, tot morgen.


  • 08 Juni 2015 - 20:58

    The Kiremit's :

    Zo, de kop is eraf.
    De eerste 72 km. heb je binnen.
    Verstandig dat je wel eerst even naar de tandarts bent geweest.
    We wensen je een goede nachtrust en morgen een fijne fietsdag.

    Dikke knuffel van ons.
    Xxx

  • 08 Juni 2015 - 21:35

    Ruud:

    Een waardige vertegenwoordiger van de penshonado's !!
    Sterkte, weinig regen en veel plezier Frans.
    Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 65326

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: