Anderen- Gildehaus, Duitsland. 134 kilometer. - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Anderen- Gildehaus, Duitsland. 134 kilometer. - Reisverslag uit Gildehaus, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Anderen- Gildehaus, Duitsland. 134 kilometer.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Juni 2015 | Duitsland, Gildehaus

Ik dacht dat ik dit tripje goed had uitgekozen.
Nou, daar dacht ik dus vannacht anders over....
Het was zo koud dat ik bijna niet geslapen heb. Met een dikke trui en lange broek in mijn slaapzak ging het een beetje, maar daar is ook alles mee gezegd.
Gisteren heb ik toch regelmatig lekker in de zon gefietst en ik heb dan ook geen moment getwijfeld om niet naar een camping te gaan.
Voor deze fietstocht heb ik een nieuwe slaapzak aangeschaft.
hij weegt maar 600 gram en zou ook nog warm moeten zijn.
Toch maar eens even over praten met meneer Bever Sport, want zo goedkoop was hij ook weer niet!
Enfin, genoeg over dit nachtje.
Vanmorgen de stramme botten weer bij elkaar geveegd, ontbijtje genuttigd met heerlijke warme koffie en weer op pad gegaan.
Het Drentse landschap zorgt voor veel afwisseling, veel bos, heide, stuifzand en langs allerlei aftakkingen van de Drentse Aa.
Behalve langs de bekende hunebedden kwam ik nog langs de z.g. Grootste Kei. Dit is de grootste kei van Drenthe, de grootste kei van Nederland ligt in Rottum bij Heerenveen.
Bij deze steen is "het Drents Onderonsje" Dit is een kunstwerk van keien die op Menhirs uit Frankrijk lijken.
Al met al trok ik de conclusie dat Drenthe dus dol is op stenen en keien.

Via de "jaknikkers" van Schoonebeek, die volop aan het werk waren ging ik de grens over naar Duitsland.
Het lange stuk langs de "Vechte" is eigenlijk het woord fietspad niet waardig.
Het was gewoon "kleien"door het gras en zand.
Tijd voor een lunch om weer wat aan te sterken.
Via Uelsen kwam ik in Ootmarsum en via het z.g. smokkelaarspad langs het Almelo- Nordhorn kanaal was ik al een aardig eind op weg naar huis.
De kilometerstand was inmiddels allang de 100 kilometer grens gepasseerd, maar de gedachte aan mijn eigen bed en toch maar de slaapzak van vorige keren te kunnen wisselen, maakte dat ik deze zware tocht tot een goed einde bracht.
De weg was niet altijd even fietsvriendelijk, de wind had ik niet in de rug, hoewel dat wel voorspeld was en de slechte nachtrust heeft natuurlijk ook een rol gespeeld.
Na 134 kilometer was ik thuis. Een heerlijke douche en een lekkere maaltijd verder voelt een mens zich alweer heel anders.

Morgen met frisse moed weer verder, want een uitdaging moet tenslotte een uitdaging blijven!!



  • 09 Juni 2015 - 21:08

    Agatha:

    Zo, dat was een pittig ritje vandaag, 134 km is niet niks, zeker niet na zo'n koude nacht, maar vanaf morgen gaat het vast beter, we duimen in iedergeval voor je. Geniet van je nachtje thuis en voor morgen weer een goede reis gewenst

  • 09 Juni 2015 - 21:17

    Bart & Nicole:

    Helaas een dag met tegenslag maar vanaf nu kan het alleen maar beter gaan. ik had nog wel een warme slaapzak voor je gehad maar weet niet of die in je bagage past ;-)
    Groetjes van ons en heel veel succes verder!

  • 10 Juni 2015 - 05:21

    Arie Smeenge:

    134 km op 1 dag, alleen de gedachte eraan wordt ik al moe van , petje af.
    Waarom niet voor het slapen gaan een flinke borrel, 2, of 3.
    Het heeft 2 voordelen , je hebt het niet koud en je slaapt goed.
    Zie maar wat je met deze gouden tip doet.
    Frans, een goede reis verder.

    Arie

  • 10 Juni 2015 - 07:35

    Theo Offenberg:

    Petje af voor Frans,dat je toch weer de stoute fietsschoenen hebt aangetrokken voor deze mooie route.

    Theo


  • 10 Juni 2015 - 16:21

    The Kiremit's:

    134 km.
    Dat is wel erg ver na een koude nacht.
    Gelukkig in Gildehaus een super ontvangst met een heerlijke maaltijd en een heerlijk warm bedje.
    Hopelijk was de tocht van vandaan een stuk beter.

    Dikke kus van ons.

  • 10 Juni 2015 - 20:12

    Chris En Louise:

    hallo grote broer, Naardat we weer in ons eigen huis zitten en alle stress achter ons kunnen laten , beloof ik je het

    reisverslag iedere dag te volgen.
    We hebben gehoord, dat je nu een warme slaapzak meegenomen hebt en hopenlijk merk je vannacht of deze keus goed is geweest.
    Hopenlijk moet je niet iedere dag 134 km. fietsen. Vooral vrijdag zal het erg warm worden en dan moet je
    echt goed op jezelf passen en niet vergeten veel te drinken.
    Wij wensen je een prettige avond met misschien nieuwe kontakten en een warme, rustige nacht
    tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 65408

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: