Arleux - Beaurainville 113 km - Reisverslag uit Beaurainville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Arleux - Beaurainville 113 km - Reisverslag uit Beaurainville, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Arleux - Beaurainville 113 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juli 2015 | Frankrijk, Beaurainville

Gisteravond was het een hele drukte op de camping.
Er was een jeu de boule toernooi van de Franse kampeerders.
Nou zat ik eerste rang want mijn tentje stond vlakbij de baan.
Tjonge, wat kunnen die Fransen fanatiek zijn met z'n spelletje.
Het was een geschreeuw en gedoe van jewelste.
Je zou bij dat geschreeuw bijna zeggen "Daar is geen woord Frans bij " maar dat gold in dit geval natuurlijk niet.
Maar het was leuk om mee te maken.

Vanmorgen iets vroeger vertrokken, om 7.30 u.
Het ging langs een heel smal pad door moerasgebied, wat hier in de omgeving ligt, dus opletten dat je op het rechte pad blijft. Nou is mij dat in (bijna) 67 jaar altijd nog gelukt dus nu ook!
Na dit pad kwam ik in Hamel, daarna over D- wegen via Torequesne en Hamblain naar Roeux en toen zat ik weer op een z.g. jaagpad langs het kanaal van Scarpe.
Het jaagpad werd steeds slechter dus ik was blij dat het na 10km. voorbij was.
Je fiets rammelt bijna uit elkaar en dat moet natuurlijk niet gebeuren!
Doordat ik zo druk was met laveren over het slechte pad heb ik helemaal niet gemerkt dat ik in de buitenwijken van Arras terecht was gekomen.
Toen ik na een stevige klim even in mijn boekje keek merkte ik dat ik in Duisans was en al 7 km. voorbij Arras. ( je komt op z'n jaagpad ook geen plaatsbordje tegen, natuurlijk)
Ik had graag het centrum willen bekijken maar het was me geen 7 km. waard om hiervoor terug te rijden.
Jammer dan, andere keer!
De route hier verloopt glooiend , niet te vergelijken met de Ardennen maar soms toch best pittig.
Het landschap bestaat uit graanvelden afgewisseld met mais en weilanden.
In Filliévres wilde ik naar een camping maar de receptie was gesloten en ik zag alleen maar vaste caravanplekken, geen tentveldje dus ben toch maar een camping verder gegaan, die was 30 km. verderop.
Aangezien het vandaag een prima fietsdag was met zon en een beetje wind, wat ik met fietsen wel prettig vind, vond ik het geen probleem om die 30 km. nog even te pakken ( zelfs zonder een snelle Jelle!)

Morgen hoop ik de kust van Frankrijk te bereiken Boulongne- sur- Mer.

tot morgen, Frans.


  • 22 Juli 2015 - 21:17

    Jeannet:

    Nou,zeg je het gaat opeens erg snel.
    Of ruik je de stal?
    Ben blij dat het weer nu beter is.
    Heb je deze keer wel een zwembroek meegenomen?
    Misschien is morgen een duik in zee wel heel prettig na een dag fietsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 65299

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: