Virton - Montmédy 37 km. - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Virton - Montmédy 37 km. - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Virton - Montmédy 37 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Juli 2015 | Frankrijk, Montmédy

Pechdag!!!

Om mijn lichaam en vooral mijn benen rust te gunnen ben ik gisteravond maar op tijd "plat"gegaan en dat deed me goed.
Zo vertrok ik vol goede moed richting De Route.
Mijn navigatie gaf aan dat ik de N 82 moest nemen, dus daar ging ik naar op zoek.
Die had ik nog wel snel gevonden.
Na 25 km. was ik weer op de route maar wat bleek?
Ik was weer tussen Meix-le Tige en Chantemelle terecht gekomen
Dit deel had ik gisteren ook al gereden.....
Dus weer alle klimmetjes van gisteren. In Meix-devant-Virton aan gekomen had ik al 50 kilometer gefietst en was toen op precies dezelfde plaats als gisteren.
Ik baalde als een stekker en heb maar eerst even een grote pauze ingelast om te lunchen.
Hier heb ik naar huis gebeld want ik had even wat "peptalk"nodig.
Ik zat er goed doorheen en dan is het moeilijk als je alleen fietst.
Met meer personen kun je er misschien om lachen en elkaar weer oppeppen.
Maar ik heb ervoor gekozen om alleen te fietsen , zodat ik mijn eigen tempo kan bepalen, vandaag had ik misschien beter een "maatje " kunnen hebben.
Na enige peptalk ging het al een beetje beter.
Dat ik niet veel op zou schieten vandaag was duidelijk.
Ik had de keuze tussen een camping op 15km. afstand of één op 40km. afstand.
Op verzoek van Jeannet is het 15km. geworden om zo een rustmoment te creëren.
Het was erg heet vandaag en natuurlijk stond de camping op een heuvel zoals altijd in heuvelachtige gebieden.
Dit betekende een laatste klim van 2 kilometer, tussen de 10 en 14%
Ik was dus goed kapot toen ik over was.
De receptie was gesloten maar ik werd heel hartelijk opgevangen door een Nederlander die hier met een camper staat.
Hij zag hoe ik eraan toe was en bood mij direkt een stoel en cola aan, wat ik graag aannam.
Dat ik niet de enige was die zich zo uitsloofde op deze bloed hete dag bleek toen er even later een paar Belgen aankwamen die een wandeltocht maken en een Nederlands stel met een zoon van 13 die ook een fietstocht maken.
Maar ik was hier vanmiddag bijtijds, heb lekker gedoucht en rustig in de schaduw gezeten en zo heb ik mij eigenlijk ook weer snel hersteld, maar er waren momenten vandaag......

De camping is mooi en ligt naast de citadel van Montmédy.
De citadel is een klein stadje ( eigenlijk het vroegere Montmédy) met straatjes en huizen.
De wallen ( van de citadel, natuurlijk) zijn gebouwd door Karel de Vijfde en zijn nog in heel goede staat.

Voor zover ik begrepen heb zal het morgen minder warm zijn en hoop ik op een normale, mooie fietsdag, want vandaag heb ik dus 72 km. gefietst en ben maar 37km. verder gekomen.

Moraal van dit verhaal, vertrouw niet altijd op je navigatie en het gezegde" er zijn vele wegen die naar Rome leiden" klopt ook niet want als je terug rijdt kom je niet verder!

Inmiddels ben ik wel in Frankrijk!!!

Au revoir, Francois.



  • 17 Juli 2015 - 18:57

    Jeannet:

    Goh, wat ben ik blij dat je weer goed hersteld bent.
    Ik zag het even somber in .
    Je weet dat ik je zo ophaal als het moet, maar ik weet ook dat je dat eigenlijk niet wilt.

    Soms zit het mee en soms zit het tegen ( van Cruyff of van Jan )
    Morgen zit het mee, ik weet het zeker!

    Jeannet.

  • 17 Juli 2015 - 23:22

    Agatha:

    Dit is zeker een pech-dag, nee, ik begrijp dat dit niet leuk was en dat je even flink hebt zitten balen, maar net als Jeannet denk ik dat het morgen beter gaat. Ik wens je in iedergeval veel succes en fiets-plezier en lees morgen jou verhaaltje weer

  • 18 Juli 2015 - 10:12

    Catrien Gossen:

    Frans, wat baaaalllen of niet dan!!
    Effe een dippie en vandaag weer met frisse moed beginnen!!
    Het gaat vast weer goed komen!!
    Lees vanavond hoe het gegaan is!

    Succes en de groetjes, Catrien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 65324

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: