Trier- Alzingen 75km. - Reisverslag uit Alzingen, Luxemburg van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Trier- Alzingen 75km. - Reisverslag uit Alzingen, Luxemburg van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Trier- Alzingen 75km.

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Juli 2015 | Luxemburg, Alzingen

Na een prima nachtrust ben ik vanmorgen vertrokken om 8.15u
Ben maar begonnen bij de plaatselijke supermarkt want de proviand moest weer nodig aangevuld worden.
Het eerste stuk van de route was heerlijk makkelijk fietsen ( of ik kom er nu lekker "in" dat kan ook)
Het weer was prima, droog en warm, maar niet te warm omdat ik daar langs de Moezel fietste.
Van Konz, Oberbillig, Mertert, Temmels naar Grevenmacher.
Vlak voor Grevenmacher ineens een raar gesis.
Lekke band.
Op dat moment kwamen er net twee Nederlanders langs, die wisten een koffietentje in de buurt dus daar zijn we allemaal maar even naar toe gelopen om eerst maar eens koffie te drinken. Zo werd het nog gezellig ook.
Toen ik de band wilde repareren bleek dat er een flinke scheur in de buitenband zat dus er viel weinig te repareren.
Bij de koffietent maar even gevraagd waar een fietsenzaak was.
"Die is in Nittel" zei ze.
Noodreparatie uitgevoerd en op naar Nittel.
Daar bleek helemaal geen fietsenzaak te zijn, weer gevraagd, het zou in Temmels moeten zijn.
Helaas kwam ik daar vandaan dus dat schoot niet zo op.
Maar... de noodreparatie hield het lang genoeg vol en in de fietsenzaak is een nieuwe band gemonteerd en kon ik weer verder.
Ondanks dat ik nu twee verschillende banden heb gaat dat prima.
Eindelijk weer terug op de route ging het weer heerlijk langs de Moezel en dat schoot lekker op.
Bij Ehnen wachtte mij nog een leuke klim van 10%.
Dat was even hijgen maar ik heb het zonder veel problemen gehaald.
De beloning kwam want ik was meteen in Luxemburg.
Hier ook veel stijgen en dalen tot ik bij een camping in Alzingen kwam en dacht "Het is mooi geweest voor vandaag"
De mede kampeerder van gisteravond vertelde dat deze camping niet meer bestond maar er is alleen maar een nieuwe eigenaar gekomen.
De camping is pas gerenoveerd en ziet er geweldig uit.
Om mij heen staan nog een stuk of tien andere fietsers dus "collega's" genoeg.
Jammer van de lekke band, maar zo iets kan gebeuren.
Verder was het een prima fietsdag langs de Moezel met prachtige uitzichten links en rechts.
Morgen richting België en volgens de berichten weer met goed weer!

Tot morgen, Frans.

  • 15 Juli 2015 - 20:58

    Jeannet:

    Ik ga morgen ook een dag fietsen maar hoop toch dat mijn band heel blijft.
    Ik ben al blij dat het gelukt is met de fietsendrager en de fiets erop.
    ( met een beetje hulp )
    Morgen een fijne fietsdag in het " Belgische"
    Jeannet.

  • 16 Juli 2015 - 09:11

    Hans:

    De " Tour" kent ook zware berg etappes,
    Een beetje doping misschien????

  • 16 Juli 2015 - 20:26

    Inger En Esra:

    Dag stoere fietser,

    Wat een pech vandaag, maar daar draait een ervaren fietser zijn hand niet voor om.
    Zo te lezen heb je er wel iets goeds van gemaakt.
    En leuk, lijkt het ons dat je elke keer veel mede fietsers treft.
    Veel fietsplezier voor morgen.

    Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 65314

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: