Nideggen- Kronenburg 95km. - Reisverslag uit Kronenburg, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Nideggen- Kronenburg 95km. - Reisverslag uit Kronenburg, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Nideggen- Kronenburg 95km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Juli 2015 | Duitsland, Kronenburg

Gisteravond een gezellige avond gehad met de twee motorrijders.
Zij hadden een rondje Nederland, België, Luxemburg, Duitsland gemaakt.
Twee mannen van 64 en 67 jaar.
Dit was hun laatste avond want ze gingen weer naar huis.
Dat was voor hun maar één dag.
Leuk samen gegeten en nog een paar biertjes(alcoholvrij, anders trekt het zo in de benen)
Vanmorgen rond 9.00u weer vertrokken
Om van de camping weer op de route te komen was een klimpartij van 10% nodig.
En ik kan zeggen dat is zwaar als je net begint.
Van Heinsbach ging het langs de Rurtalsperre met allemaal stuwmeren tot Gmund.
Steeds met stevige klimpartijen.
Bij Rurberg zag ik een leuk terras dus daar moest geluncht worden en kon ik even "herstellen"
Helaas begon het toen te regenen en tot op de camping is het niet droog geworden.
Ik kwam diverse campings tegen in mijn boekje maar helaas waren dit z.g. jeugdcampings voor jongerenkampen van scholen en kerkgemeenschappen. Nu ook gesloten.
Ik stond te schuilen en heb Jeannet gebeld en zij heeft op internet de camping gevonden waar ik nu sta.
Een grote camping aan de Kronenbergsee.
De receptie van de camping was eigenlijk al gesloten maar gelukkig mocht ik er nog op.
Ik heb dus geen internet want die kaart had ik dus direkt moeten kopen .
Ik was allang blij dat ik over was.
Nu is het droog en mijn tent staat weer.
Twee tentjes staan bij mij op het tentveld en mijn buurman die met zijn zoon fietst klaagde ook al dat er zo weinig campings op de route waren.
Nou ja, het is weer gelukt!

Terug kijkend op deze dag kan ik zeggen dat hij zwaar was, klimmen is niet mijn sterkste kant en daar kwam ik vandaag dus ook weer achter.
Morgenvroeg kan ik pas na 9.00u vertrekken in verband met de verse broodjes, maar dat geeft niet want voor morgen staat er een korte route gepland.
Kyllburg is het doel want ik weet dat daar een camping is en de volgende is een keer zover, althans als ik niet teveel van de route af wil wijken.
Kyllburg schijnt een mooie plaats te zijn dus maar even wat van de omgeving bekijken.

vanavond op tijd naar bed en morgen "gezond weer op"

Frans.



  • 12 Juli 2015 - 21:54

    Jan-Willem, Gertie & Jurgen:

    Frans,
    Jammer van het slechte (klim)weer vandaag. Je hebt af en toe van die dagen.
    We hopen voor je dat het de komende week weer wat beter wordt met de weersomstandigheden.
    Te warm is ook niet alles !
    We hebben de Groene Valleien route op het kaartje bekeken.
    Wellicht komen we elkaar t.z.t. nog tegen op Walcheren, waar de route langs gaat. Wij zitten daar vanaf a.s. zaterdag tenminste tot 1 augustus. En wel in Biggekerke (bij Zoutelande).
    Succes verder.


    Jan-Willem, Gertie en Jurgen
    Alphen aan den Rijn

  • 12 Juli 2015 - 22:17

    Arie:

    Wel zorgen dat je geen pap in de benen krijgt, en waar je berg op moet klimmen , komt er altijd een moment dat je weer berg af gaat, en kun je de beentjes laten uitrusten.
    Een verdere mooie fietstocht gewenst, geniet er van.
    Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 65301

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: