Gildehaus- Zieuwert 80 km. - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Gildehaus- Zieuwert 80 km. - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Gildehaus- Zieuwert 80 km.

Door: Frans.

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Juli 2015 | Nederland, Zieuwent

Na een goed ontbijt met veel vitamines en calorieën ben ik vanmorgen om 9.15u vertrokken voor mijn fietstocht van een week of drie.
De weersvoorspellingen waren niet zo goed, maar als je een tocht gaat uitstellen voor een beetje slecht weer dan kun je in Nederland beter thuis blijven, zeg ik altijd.
De eerste kilometers gingen prima en het weer was goed.
Volgens Helga, mijn favoriete weervrouw, zou de wind uit het westen komen.
Nou, deze keer ben ik het niet met haar eens, want hij kwam pal uit het zuiden en de route loopt zuidwaarts...
Vanuit Gildehaus ging het via de Lutte naar Losser, Glane, Gronau en toen om Enschede heen naar Haaksbergen.
Tot Roermond volg ik de z.g. L.F route want de Groene Valleienroute begint bij Roermond.

Tot mijn grote verrassing kreeg ik gisteren van zoon Bart en schoondochter Nicole toch het boekje Door de Groene Valleien waar ik zo naar gezocht had. Nou daar had ik nog wel een plekje voor in mijn stuurtas
Het is verbazingwekkend dat de routes die ik samenstel via Plusonline.nl/ fietsroutes. Je doen geloven dat Nederland alleen maar uit bos, weilanden en akkers bestaat.
Alle plaatsnamen heb ik alleen maar op de "paddestoelen" zien staan met de afstanden er naar toe.
Tot de middag ging het door de prachtige natuurgebieden zoals het Aamsveen en het Buursezand.
Het weer was nog steeds redelijk goed, een beetje motregen en een stevige wind (tegen)
Zo kon ik lekker van mijn lunch genieten. ( ik had voor vandaag een lunchpakketje meegekregen)
Na 13.00u begon het echt te regenen en het werd ook niet meer droog tot ik op de camping was.
Ik kwam langs Eibergen, Groenlo, Lievelde en Lichtenvoorde voordat ik in Zieuwert een camping zag met trekkershutten.
Dat leek mij een goed plan.

Deze fietstocht heb ik mij voorgenomen iets minder kilometers per dag te fietsen om zo wat meer van de omgeving te genieten.
Voor vandaag is dat voor de helft gelukt want na mijn lunchpauze viel er door de regen weinig te genieten.
Terwijl ik nu zit te schrijven plenst het weer en giert de wind om mijn trekkershut.
Er zijn hier wel een paar caravans maar iedereen zit nu binnen.

Van Jeannet hoorde ik dat er veel valpartijen bij de " Tour" waren vandaag vanwege gladde wegen, nou dan is het toch een groot voordeel als je over bospaadjes rijdt, waar het niet zo druk is als in het peloton!
Ik zit nu lekker droog en warm en morgen zal ( volgens Helga) de zon meer schijnen met zo hier en daar een bui.
Nou hoop ik natuurlijk dat het daar regent en niet hier!!
We wachten het af.

Tot morgen, Frans.

  • 08 Juli 2015 - 19:20

    Jeannet:

    De kop is er weer af!
    Heel verstandig dat je koos voor een trekkershut.
    Hopelijk komen er nog een paar mensen uit hun caravan om even een praatje te maken.
    Met het weer lijkt het wel goed te komen dus " op naar de groene Valleien"
    Als het gras maar niet groener is bij de buren......
    Goeie start voor morgen, Jeannet.

  • 08 Juli 2015 - 21:11

    Arie Smeenge:

    Hoi Frans,
    Ik heb vernomen dat je weer met je gat op het zadel zit voor de volgende fietstocht, en dat zo snel na de vorige fietstocht.
    Ik hoop dat je een mooie tocht heb met mooi weer en heel weinig pech.
    Verstandig dat je daags minder kilometers maakt, kun je meer genieten van de omgeving.
    Dat fietsen niet altijd gezond is, blijkt wel bij de toer de france, een behoorlijke crash, ( was wel genieten trouwens )
    Frans ik wens je heel veel fiets plezier , en zou zeggen , geniet er van, en doe voorzichtig.
    Groeten aan Jeannet.

    Arie

  • 08 Juli 2015 - 21:40

    Agatha:

    De eerste dag zit er al weer op, jammer van het weer, maar net wat je zelf al schreef, als je daarvoor thuis blijft, kom je nergens en er is ook nog een spreekwoord dat zegt: " na regen komt zonneschijn". Veel fietsplezier en geniet ervan.

  • 09 Juli 2015 - 08:55

    Catrien Gossen:

    Hoi Frans,
    Toch maar weer een fietsroute uitgezocht?!? En nu alweer op pad!
    Het weer wordt weer beter en dat is natuurlijk fijner als met die regen!
    Ik lees je verslagen graag en wens je veel fietsplezier en nu ook genieten!
    Doot heenig an! Catrien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 65316

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: