Meerssen - Withuis - Maastricht 39 km - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Meerssen - Withuis - Maastricht 39 km - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Meerssen - Withuis - Maastricht 39 km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2015 | Nederland, Maastricht

Omdat het vandaag maar een korte route was, heb ik het vanmorgen kalm aan gedaan en ben pas om 9.30 uur vertrokken.
Het ging van Meerssen via Valkenburg naar Margraten.
Daar kwam ik onderweg een paar pittige heuvels tegen.
Ik dacht, als dit al zo begint wat zal het dan richting Sint Pietersberg worden?
Op één van die klimmetjes van zo'n 10 % kwam ik een Duitse man tegen die tegen me zei,
"Noch zweihunderd meter, dann sind Sie oben."
Ik ben toen even gestopt, voor een praatje want dat kwam me op dat moment goed uit.
De man had zelf ook veel gefietst, maar sliep altijd in hotels.
Hij vond kamperen veel avontuurlijker, maar zijn vrouw, die ook fietste, wilde dat niet.
Na het gesprekje van ongeveer een kwartier gingen de laatste tweehonderd meters een stuk makkelijker.
Verderop kwamen nog een paar klimmetjes, maar niet meer zo steil.
Na Margraten ging het via Mheer ( zo heet dat plaatsje, ik kan er ook niets aan doen!) en Merch naar Withuis.
Daar stopte de route op het meest zuidelijke punt van Nederland.
Het blijkt dus dat het Pieterpad niet naar de Pietersberg gaat maar naar Withuis!
Tijd voor een foto momentje!!

Toen terug naar Maastricht, waar Jeannet vandaag ook zou komen.
Onderweg heb ik nogal wat oponthoud gehad door Processies.
Het is vandaag vast een dag waarop een heilige wordt verheerlijkt want
bijna elk dorp was afgezet voor zo'n "optocht" en dan duurde het zo'n 15 tot 20 minuten voordat de stoet voorbij was.

Om 14.00 u trof ik Jeannet bij het hotel en na een douche zijn we gaan "Maastrichten". Het was prachtig weer en het was nog knap lastig om een plekje op een terras te vinden hoewel ze er genoeg hebben!
Later zijn we toch nog even naar de Pietersberg geweest omdat het bij de route hoorde volgens Jeannet.
Straks gaan we een hapje eten en morgen zien we nog wel wat ons de dag zal brengen.

Het Pieterpad is volbracht.
Het was een mooie tocht ,veel natuurschoon.
De wegen waren niet altijd fiets vriendelijk, maar toch goed te doen.
Het was natuurlijk prima fietsweer en dat ene buitje, nou ja..
Er viel weinig te beleven onderweg. Langs de route is echt niets te beleven, behalve prachtige natuur!
Voor een boodschapje of een terrasje moet je van de route af en een dorp in.
Enfin, ik heb de kuitspieren weer "los" en het jaar is nog lang niet voorbij dus , bij leven en welzijn, op naar het volgende project(je)

Dank voor de belangstelling en de reacties ( altijd leuk!)
Dank aan de webmaster,

Tot ziens, Frans.

  • 14 Juni 2015 - 21:51

    Agatha:

    Missie volbracht, gefeliciteerd , en nu samen nog een paar daagjes genieten van Maastricht

  • 15 Juni 2015 - 08:32

    Catrien Gossen:

    Goed gedaan Frans, knap hoor!!
    En nu nog even samen genieten!
    Ik heb genoten van je verhalen.
    Groetjes ook aan Jeannet

  • 19 Juni 2015 - 22:56

    Arie Smeenge:

    Hallo Frans , gefeliciteerd dat je de fietstocht met succes hebt volbracht.
    Ik weet dat het een beetje laat is om te reageren maar ik ben vrijdag avond uit duitsland teruggekomen ( dienstreis ) in de functie van adviseur bij de schietproeven in todendorf ( bij kiel )
    Frans , genoet nog maar lekker na van de fietstocht.
    Ik zie je nog wel .
    Groeten aan Jeanet.

    m.vr.gr.

    Arie Smeenge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 65312

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: