Gildehaus- Aalten 96 kilometer - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Gildehaus- Aalten 96 kilometer - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Gildehaus- Aalten 96 kilometer

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juni 2015 | Nederland, Aalten

Na een prima nachtrust en een heerlijk ontbijt ben ik om 9.30 u weer vertrokken.
Eerst maar eens naar losser gefietst om daar de route weer "op te pakken"
Vervolgens ging de tocht door de natuurgebieden Aamsveen en Buursezand.
Als gezelschap had ik veel z.g. Schotse hooglanders.
Ze zien er indrukwekkend uit maar laten je helemaal met rust.
Gelukkig maar want op zo'n fietsje met allerlei bagage ben je kwetsbaar en snel uit balans.
Via Haaksbergen ging het richting Eibergen en kwam ik in het Zwillbrocker Venn. Ik weet dat hier flamingo's zijn en heb ze hier ooit al eens gezien maar vandaag waren ze er helaas niet.
Er liep een hele lange brug over het water met aan beide kanten pluizige planten, het leken wel katoenplanten maar dat lijkt me toch niet.
In Drenthe en ook in deze omgeving heb ik veel ooievaarsnesten gezien en bijna allemaal bewoond.
Vlak voor Meddo wilde ik lunchen in het bos maar toen ik mijn spullen pakte werd er een luchtaanval ingezet van een paar dozijn muggen en steekvliegen. Ik heb dus maar gauw alles weer ingepakt en snel een andere plek gezocht.
Een paar kilometer verder was een picknicktafel dus dat was helemaal makkelijk.
De weg rondom Winterswijk kent veel buurtschappen en die heb ik ook allemaal gehad voordat ik via Miste en Bredevoort in Aalten aankwam.

Nu ben ik op camping Walfort en sta gezellig met mijn tentje tussen een paar caravans.
Ik heb al kennis gemaakt met mijn nieuwe buren en leuk met hun gepraat
Ze wilden van alles weten en mijn buurman verzuchtte "ik wou dat ik zoiets nog zou kunnen, het lijkt me geweldig."

Zie en daarom doe ik het nu.
Over 10 jaar zie ik mezelf ook niet meer 100 kilometer per dag fietsen met 25 kg. bagage en slapen in een tentje. Dan zal ik een andere hobby moeten zoeken!

Al met al, het was een heerlijke dag om te fietsen en 96 kilometers zijn zo niet teveel.
Het weerbericht voor morgen lijkt prima, vannacht zal het weer flink afkoelen maar aangezien ik mijn "oude" slaapzak maar weer heb meegenomen zal het vast wel goed gaan vannacht.

Tot morgen.

  • 10 Juni 2015 - 21:21

    Jeannet:

    Volgens mij ben je met een wedstrijd bezig.
    hoe snel fiets ik het Pieterpad?
    Volgens mij is de bedoeling dat je in een rustig tempo van alles zoveel mogelijk geniet.
    Maar misschien doe je dat ook wel.
    Prettige dag, morgen!

  • 11 Juni 2015 - 01:37

    Annie En Ruud:

    Wauw Frans,dat zijn toch veel kilometers, veel succes en wij volgen je.

    groet Annie en Ruud.

  • 11 Juni 2015 - 17:27

    Jan-Willem, Gertie & Jurgen:

    Hoewel je vandaag alweer een nieuwe etappe het afgelegd reageren we toch nog even op de dag van gisteren.
    We zien als ex-Achterhoekers vele bekende namen voorbij komen. Het zal ongetwijfeld een mooie tocht zijn geweest onder prima omstandigheden. Dan "lopen de kilometers lekker binnen".
    Benieuwd wat de dag van vandaag heeft gebracht. Lezen we later.
    Hoe dan ook succes met het vervolgen houd het verwachte onweer van morgen goed in de gaten.

    Jan-Willem, Gertie en Jurgen (Alphen aan den Rijn)

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 65303

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: